Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) przygotował pierwszy z sześciu zaplanowanych ogólnopolskich sondaży wyborczych dla dziennika „Rzeczpospolita” oraz radia RMF FM. Wyniki sondaży stanowią punkt odniesienia dla rozpoczętej przez „Rzeczpospolitą” przedwyborczej akcji analizy propozycji programów wyborczych głównych partii politycznych, takich jak Koalicja Obywatelska, Prawo i Sprawiedliwość, Trzecia Droga i Lewica. W zainicjowanym przez „Rzeczpospolitą” cyklu publikacji przedwyborczych czytelnicy znajdą nie tylko najświeższe relacje, ale także analizy kampanii wyborczych i oceny prawdziwości wypowiedzi polityków. Dodatkowo, materiały wideo i podcasty uzupełnią dostępność treści związanych z wyborami.
Czytaj więcej
Antypisowska opozycja ma szanse na zyskanie większości. Decyduje o tym utrzymanie poparcia przez Trzecią Drogę i Lewicę oraz gorsze notowania Konfederacji.
– Wspólnie z RMF FM będziemy regularnie prezentować wyniki najnowszych sondaży. Dodatkowo pracując z ekspertami, dążymy do przedstawienia naszym czytelnikom rzetelnych informacji, analiz oraz wiedzy, niezbędnej do podjęcia świadomej decyzji wyborczej 15 października. Chcemy, aby wybór dokonywany był na podstawie merytorycznej oceny, niezależnie od emocji – mówi Bogusław Chrabota, redaktor naczelny dziennika „Rzeczpospolita”.
„Rzeczpospolita” jest liderem opiniotwórczości w Polsce, od wielu lat znajdując się w czołówce najczęściej cytowanych mediów w kraju. Według najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów w lipcu br. z wynikiem 3184 cytowań ponownie zajęła pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce.
Czytaj więcej
Liderem najbardziej opiniotwórczych mediów pozostaje "Rzeczpospolita", do której informacji inne redakcje w kraju odwoływały się w lipcu blisko 3,2 tys. razy – informuje Instytut Monitorowania Mediów (IMM). Tę samą pozycję "Rzeczpospolita" zajmowała w czerwcu.