Polityczne reklamy mają zniknąć z Facebooka i Instagrama. Ale tylko w Europie

Meta rozważa wprowadzenie blokady na reklamy o charakterze politycznym. Miałaby ona dotyczyć jedynie europejskich użytkowników. Koncern Marka Zuckerberga chce zdecydować się na taki ruch z uwagi na problemy ze spełnieniem warunków nowych unijnych regulacji.

Publikacja: 30.03.2023 15:52

Polityczne reklamy mają zniknąć z Facebooka i Instagrama. Ale tylko w Europie

Foto: Adobe Stock

Chodzi o pakiet rozwiązań, które w przyszłym roku zaczną obowiązywać w Unii Europejskiej. Obligują one firmy technologiczne do większej przejrzystości działań w zakresie reklamy politycznej. W efekcie internetowi giganci będą musieli informować m.in. ile kosztowały widziane przez nas ogłoszenia, przez kogo owe kampanie zostały opłacone i jak wielu użytkowników natrafiło na te treści podczas surfowania po platformach społecznościowych. Na tym nie koniec.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Media
Linearna telewizja walczy o widza. Pomagają technologie
Media
Kina szukają pieniędzy na laserowe projektory. Uratuje je FEnIKS?
Media
„Rzeczpospolita” w finale prestiżowego konkursu INMA Global Media Awards 2025
Media
UOKiK ukarał znanych celebrytów. Chodzi o kryptoreklamy
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Media
Pracownicy „Washington Post” otwarcie buntują się przeciwko Jeffowi Bezosowi
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń