Zasady przyjmowania zwrotów towarów w sklepach

Kupując w tradycyjnym sklepie trzeba się liczyć z tym, że sprzedawca nie ma obowiązku przyjmować zwrotu towarów. Jeżeli jednak się godzi, to może wtedy oddać pieniądze, ale ma też prawo ograniczyć zwrot do wymiany lub zastąpienia go kartą podarunkową.

Publikacja: 10.01.2015 09:30

Zasady przyjmowania zwrotów towarów w sklepach

Foto: ROL

Chociaż zasady dokonywania i przyjmowania zwrotów są dość jasno opisane w przepisach, to w praktyce wciąż pojawiają się tutaj wątpliwości, a część konsumentów gubi się w zakresie przysługujących im uprawnień. Być może wynika to z tego, że inne reguły obowiązują wówczas, gdy produkt kupowany jest w tradycyjnym sklepie, inne gdy nabywany jest w sklepie internetowym lub na pokazie (poza lokalem firmy), a sprawę dodatkowo może komplikować ewentualna wadliwość towaru. Jakie są więc zasady zwracania towaru, z którego klient nie jest zadowolony?

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Sądy i trybunały
Adam Bodnar ogłosił, co dalej z neosędziami. Reforma już w październiku?
Prawo dla Ciebie
Oświadczenia pacjentów to nie wiedza medyczna. Sąd o leczeniu boreliozy
Prawo drogowe
Trybunał zdecydował w sprawie dożywotniego zakazu prowadzenia aut
Zawody prawnicze
Ranking firm doradztwa podatkowego: Wróciły dobre czasy. Oto najsilniejsi
Prawo rodzinne
Zmuszony do ojcostwa chce pozwać klinikę in vitro. Pierwsza sprawa w Polsce