Po rekomendacjach UOKiK wzrosła odpowiedzialność influencerów

Rekomendacje UOKiK ws. oznaczania reklamy w sieci mogą przełożyć się na odpowiedzialność odszkodowawczą względem klientów i konkurentów.

Publikacja: 12.10.2022 07:44

Po rekomendacjach UOKiK wzrosła odpowiedzialność influencerów

Foto: Adobe Stock

Rekomendacje prezesa UOKiK dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych ukazały się pod koniec września. To nie powszechnie obowiązujące prawo, ale odwołują się do licznych przepisów o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym oraz o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. UOKiK będzie je stosował, prowadząc postępowania w granicach swoich kompetencji.

Rekomendacje zawierają też definicje niewystępujące w ustawach, przede wszystkim samo pojęcie influencera (ale też mediów społecznościowych i obserwujących). Zdefiniowały je jako każdą osobę aktywnie prowadzącą media społecznościowe i komunikującą się z obserwatorami.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Podatki
Skarbówka zażądała 240 tys. zł podatku od odwołanej darowizny. Jest wyrok NSA
Prawo w Polsce
Jest apel do premiera Tuska o usunięcie "pomnika rządów populistycznej władzy"
Edukacja i wychowanie
Ferie zimowe 2025 później niż zazwyczaj. Oto terminy dla wszystkich województw
Praca, Emerytury i renty
Ile trzeba zarabiać, żeby na konto trafiło 5000 zł
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo karne
Rząd zmniejsza liczbę więźniów. Będzie 20 tys. wakatów w celach