UOKiK bierze PayPal pod lupę. Chodzi o umowy z konsumentami

Czy luksemburska spółka PayPal oferujące usługi płatnicze przez Internet w niedozwolony sposób zmieniała warunki umów z konsumentami i stosowała klauzule abuzywne? Wyjaśni to postępowanie prowadzone przez Prezesa UOKiK.

Publikacja: 15.12.2021 12:30

PayPal to gigant w swojej dziedzinie

PayPal to gigant w swojej dziedzinie

Foto: Bloomberg

dgk

PayPal to serwis internetowy do dokonywania płatności, pełniący również funkcję elektronicznego portfela. Wątpliwości urzędu ochrony praw konsumentów wzbudziły postanowienia stosowanych przez firmę umów, które pozwalają na dużą dowolność ingerencji spółki w sposób wykonywania umowy. Przykładowo, zgodnie z tymi postanowieniami, gdy użytkownik dopuści się tzw. „zabronionych działań”, PayPal może m.in. rozwiązać z nim umowę, zamknąć konto, ograniczyć możliwość płacenia, wysyłania pieniędzy lub je zablokować. Zdaniem Prezesa UOKiK, są to istotne i dotkliwe sankcje, mogące w praktyce prowadzić do ograniczenia dostępu do środków finansowych i pozbawienia konsumenta możliwości korzystania z usług.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Praca, Emerytury i renty
Nie wszyscy uprawnieni dostaną 13. emeryturę w tej samej wysokości. Od czego zależy kwota?
Prawo karne
Rośnie przestępczość obcokrajowców. Potrzebna nowa strategia
Zawody prawnicze
Państwo nie chce już płacić milionów komornikom za przymusową emeryturę
Sądy i trybunały
Prawnicy kojarzeni z poprzednią władzą jednoczą siły. Inicjatywa wyszła z TK
Konsumenci
Jest pierwszy „polski” wyrok dotyczący sankcji kredytu darmowego