Netia ma zrekompensować konsumentom niechciane telefony

Netia dzwoniła do konsumentów z ofertą zawarcia umowy, choć nie miała na to ich zgody. Konsumenci mogą teraz liczyć na rekompensaty. O tym, kto i jak może je dostać, mówi decyzja prezesa UOKiK.

Aktualizacja: 02.07.2019 10:53 Publikacja: 02.07.2019 09:53

Netia ma zrekompensować konsumentom niechciane telefony

Foto: Adobe Stock

dgk

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zbadał skargi konsumentów na niechciane telefony od operatora telekomunikacyjnego Netia. Po przeanalizowaniu treści rozmów sprzedażowych UOKiK stwierdził, że konsultanci Netii dzwonili do ludzi z propozycją zawarcia umowy, mimo że Netia nie miała zgód abonentów na kontakt w celach marketingu bezpośredniego. Takie działanie jest niezgodne z prawem telekomunikacyjnym.

– Netia kupiła gotowe bazy z numerami telefonów, ale to nie zwalnia jej z odpowiedzialności. W toku naszych działań okazało się, że zgody na kontakt w celach marketingu bezpośredniego nie zostały prawidłowo udzielone. Operator próbował je również pozyskać podczas rozmowy telefonicznej, co jest niezgodne z przepisami - powiedział Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Sądy i trybunały
Adam Bodnar ogłosił, co dalej z neosędziami. Reforma już w październiku?
Prawo dla Ciebie
Oświadczenia pacjentów to nie wiedza medyczna. Sąd o leczeniu boreliozy
Prawo drogowe
Trybunał zdecydował w sprawie dożywotniego zakazu prowadzenia aut
Zawody prawnicze
Ranking firm doradztwa podatkowego: Wróciły dobre czasy. Oto najsilniejsi
Prawo rodzinne
Zmuszony do ojcostwa chce pozwać klinikę in vitro. Pierwsza sprawa w Polsce