Vectra automatycznie przedłużała umowy zawarte na czas określony na sześciomiesięczny okres. Klienci spółki nie mieli możliwości podjęcia samodzielnej decyzji o dalszym korzystaniu z usług. Jak informuje w komunikacie UOKiK, Vectra zaprzestała już takich działań.
Postępowanie przeciwko operatorowi zostało wszczęte w lipcu 2013 roku. Wątpliwości Urzędu wzbudziło automatyczne przedłużanie umów zawartych z konsumentami na czas określony, który wynosił 6 miesięcy.
"W związku z tą praktyką, konsument nie miał możliwości podjęcia świadomej decyzji o dalszym korzystaniu z usług Vectry" - czytamy w komunikacie. Zdaniem UOKiK, gdy kończy się zawarta umowa, przedsiębiorca, który chce przedłużyć kontrakt na kolejny czas określony – powinien złożyć konsumentowi odpowiednią propozycję.
Urząd zakwestionował też nieinformowanie w umowach o warunkach ich zmian wbrew obowiązkowi, jaki nakłada prawo telekomunikacyjne.
Decyzja Urzędu nie jest ostateczna, spółka odwołała się do sądu.