Rośnie liczba skarg turystów na przewoźników - najwięcej na linie lotnicze

Polubownie lub nie – podróżni coraz częściej dochodzą swoich praw, nawet w sporach z zagranicznymi przedsiębiorcami. Pomaga im unijne prawo.

Aktualizacja: 22.08.2016 18:54 Publikacja: 22.08.2016 17:16

Z roku na rok polskie Europejskie Centrum Konsumenckie otrzymuje coraz większą liczbę skarg. Od stycznia do połowy sierpnia 2016 r. otrzymało ich aż o 30 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jeszcze większy przypływ skarg odnotowano w okresie urlopowym. Między 1 czerwca a 16 sierpnia przybyło ich aż o 38 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Turyści skarżą się też do Urzędu Lotnictwa Cywilnego. W ciągu ostatnich dziesięciu lat liczba skarg zgłaszanych przez pasażerów na przewoźników lotniczych do ULC wzrosła prawie pięciokrotnie.

Pozostało 82% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Sądy i trybunały
Po co psuć świeżą krew, czyli ostatni tegoroczni absolwenci KSSiP wciąż na lodzie
Nieruchomości
Uchwała wspólnoty musi mieć poparcie większości. Ważne rozstrzygnięcie SN
Edukacja i wychowanie
Ferie zimowe 2025 później niż zazwyczaj. Oto terminy dla wszystkich województw
Praca, Emerytury i renty
Ile trzeba zarabiać, żeby na konto trafiło 5000 zł
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo karne
Śmierć nastolatek w escape roomie. Jest wyrok