Reklama porównawcza cen między sklepami różnego formatu - wyrok TSUE ws. Carrefour i Intermarché

Reklama porównawcza cen między sklepami różnego formatu i różnej wielkości może wprowadzać w błąd konsumentów, jeżeli w samej reklamie nie ma jasnej informacji o różnicy między sklepami.

Publikacja: 08.02.2017 11:40

Reklama porównawcza cen między sklepami różnego formatu - wyrok TSUE ws. Carrefour i Intermarché

Foto: 123rf.com

Spór dotyczył kampanii reklamowej, którą spółka Spółka Carrefour Hypermarche SAS prowadziła we francuskiej telewizji w 2012 r. pod nazwą „Gwarancja najniższej ceny Carrefour". W nadawanych spotach porównywano "koszyk cenowy"  sklepów Carrefoura do "koszyka cenowego" w konkurencyjnych sklepach, m.in.  Intermarché. Klient, który znalazł w innym sklepie niższą cenę niż w Carrefourze, mógł liczyć na zwrot dwukrotności różnicy w cenie. Do porównania wykorzystano w kampanii ceny 500 towarów znanych marek.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Sądy i trybunały
Czego brakuje w planie Adama Bodnara na neosędziów? Prawnicy oceniają reformę
Podatki
Pomysł z zespołu Brzoski: e-faktury mogłyby wyręczyć sądy w ściganiu dłużników
Matura i egzamin ósmoklasisty
Rozpoczęło się maturalne odliczanie. Absolwenci już otrzymali świadectwa
Sądy i trybunały
Piotr Schab: Nikt nie ma prawa łamać mojej kadencji
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Prawo drogowe
Za jazdę na takim „rowerze" można zapłacić mandat i stracić prawo jazdy