UOKiK ukarał firmę Arstele za telemarketing

Firma Arstele dzwoniła do konsumentów i zapraszała na badania w ramach „Akademii Zdrowia”. Nie miała jednak zgody konsumentów na telemarketing. Dlatego UOKiK nałożył na nią karę.

Aktualizacja: 29.10.2019 12:17 Publikacja: 29.10.2019 10:27

UOKiK ukarał firmę Arstele za telemarketing

Foto: Flickr

dgk

Każdy przedsiębiorca, który dzwoni do konsumenta w celach marketingu bezpośredniego, powinien mieć na to jego wyraźną, wcześniejszą zgodę. Wynika to z art. 172 Prawa telekomunikacyjnego. Nie można o nią pytać na początku rozmowy - przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dotyczy to także  dzwoniących z zaproszeniem na pokaz lub bezpłatne badania.

Telemarketerzy firmy Arstele takiej zgody nie mieli.  Zapraszali konsumentów na badania w ramach „Akademii Zdrowia", organizowane przez spółkę VGET POLSKA. W trakcie prezentacji uczestnicy byli badani przy użyciu urządzenia AM Scan, a przedstawiciele interpretowali wyniki tych badań i diagnozowali rzekome choroby.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Sądy i trybunały
Adam Bodnar ogłosił, co dalej z neosędziami. Reforma już w październiku?
Prawo dla Ciebie
Oświadczenia pacjentów to nie wiedza medyczna. Sąd o leczeniu boreliozy
Prawo drogowe
Trybunał zdecydował w sprawie dożywotniego zakazu prowadzenia aut
Zawody prawnicze
Ranking firm doradztwa podatkowego: Wróciły dobre czasy. Oto najsilniejsi
Prawo rodzinne
Zmuszony do ojcostwa chce pozwać klinikę in vitro. Pierwsza sprawa w Polsce