Zalando chce być eko. Pandemia zmieniła rynek

Platforma internetowa rozszerzyła ofertę produktów ekologicznych do ponad 60 tys. I chce dalej rozwijać się w tym kierunku.

Publikacja: 08.10.2020 14:48

Zalando chce być eko. Pandemia zmieniła rynek

Foto: Bloomberg

Zalando podaje, iż liczba aktywnych klientów kupujących produkty ekologiczne wzrosła ponad dwukrotnie do 40 proc. od początku roku. Firma wprowadza też na rynek „redeZIGN for circularity", pierwszą kolekcję zaprojektowaną z myślą o gospodarce obiegowej. Kolekcja ta jest jednym z licznych środków wprowadzonych przez Zalando od października 2019 roku, motywowanych przez strategię zrównoważonego rozwoju do.MORE i ukierunkowanych na pozytywny wpływ na ludzi i planetę.

- Od początku roku obserwujemy niezwykły wzrost zapotrzebowania klientów na bardziej ekologiczną modę - mówi Rubin Ritter, dyrektor współzarządzający Zalando. - Według ostatnich badań wewnętrznych, 34 proc. naszych klientów twierdzi, że w świetle pandemii koronawirusa, zrównoważony rozwój stał się dla nich ważniejszy. Wraz z tą wielką zmianą w sposobie myślenia, powstało zapotrzebowanie i dynamika zmian, a także potrzeba przekształcenia przemysłu modowego - dodaje.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Polacy oszczędzają i ostrożnie wydają. Dla listopadowych wyprzedaży zrobią wyjątek
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie