Pandemia wygasi sektor luksusu na 2 lata

Sektor artykułów luksusowych będzie potrzebować co najmniej dwóch lat na wyjście ze skutków pandemii — uważa dyrektor finansowy firmy Chanel. Zakłada, że jej wyniki mocno zmaleją w tym roku

Publikacja: 21.06.2020 12:46

Pandemia wygasi sektor luksusu na 2 lata

Foto: Bloomberg

- Wszyscy spodziewamy się, że warunki zewnętrzne będą wpływać negatywnie na sektor luksusu przez 18-24 miesiące — powiedział Reuterowi Philippe Blondiaux i ocenia, że solidne ożywienie w krajach, w których ta grupa ponownie otworzyła butiki nie zrównoważy utraty przychodów wynikającej z zawieszenia lotów międzynarodowych.

Od czasu zniesienia ograniczeń w przemieszczaniu się grupa uruchomiła 85 proc. swych punktów sprzedaży na świecie, sprzedaż skoczyła trzycyfrowo w Chinach i dwucyfrowo w Paryżu, Mediolanie i Berlinie. — Te bardzo dobre wyniki uzyskane dzięki miejscowym klientom nie wystarczą do wyrównania braku handlu międzynarodowego, zakupów robionych przez zagranicznych gości i tego, że sprzedaż bezcłowa w dalszym ciągu nie istnieje w dużym stopniu — wyjaśnił Blondiaux. Dyrektor finansowy Chanel nie podał dokładnego oszacowania spodziewanego wpływu kryzysu sanitarnego na zysk i obroty grupy, która mimo wszystko spodziewa się nadal zysku. Według firmy doradczej Bain, sektor artykułów luksusowych o obrotach 310 mld dolarów może w bieżącym roku zmniejszyć je nawet o 35 proc.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Przesyłki z Chin i Hongkongu droższe. Bruksela i Paryż śladem USA
Handel
Puściej pod choinką w Boże Narodzenie 2025. Cios w Świnkę Peppę i Teletubisie
Handel
Deeskalacja wojny celnej między USA a Chinami. Pekin rozważa ofertę Białego Domu
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne