Koniec wojny centrów i sklepów

W niektórych obiektach już wszyscy najemcy podpisali nowe umowy, u dużych operatorów galerii to także 80–90 proc. porozumień. Czas na zawarcie nowych umów jest do końca lipca, ale część najemców na pewno zrezygnuje z lokali.

Publikacja: 02.07.2020 21:00

Koniec wojny centrów i sklepów

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Ustawa o tarczy antykryzysowej – w związku z zamknięciem centrów handlowych w połowie marca – anulowała również dotychczasowe umowy najmu, dając firmom czas do końca lipca na wypracowanie nowych porozumień.

W razie ich braku firma musi opłacić czynsz także za okres zamknięcia. Mimo prób wypracowania szerokiego porozumienia dla całego sektora, rozmowy się załamały i firmy musiały indywidualnie negocjować, co w wielu przypadkach szło opornie. Czołowi sprzedawcy odzieży czy obuwia, jak grupy LPP czy CCC, nie otworzyły części sklepów, by pokazać, iż obecne warunki najmu są zupełnie nierealne. Frekwencja w centrach handlowych nadal jest niższa nawet o 20–30 proc. w stosunku do tego okresu w 2019 r., choć trwa mozolne odbudowywanie strat. Dotąd negocjacje szły opornie, teraz okazuje się jednak, iż porozumienie jest możliwe.

Pozostało 82% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd