Patriotyzm konsumencki idzie w odstawkę, o zakupie decyduje cena

Cena wyprzedziła skład i miejsce produkcji jako czynniki decydujące o zakupie. „Made in Poland”, „produkt polski” czy „Teraz Polska” nie są już tak istotne, jeśli jest tanio. Aż o połowę spadła skłonność do płacenia więcej za produkty ekologiczne.

Publikacja: 18.01.2025 09:35

Patriotyzm konsumencki idzie w odstawkę, o zakupie decyduje cena

Foto: Bloomberg

Ważną zmianę nawyków zakupowych Polaków odnotowała Flora Food Group. W 2021 r. największe znaczenie w podejmowaniu decyzji o zakupie produktów żywnościowych miał ich skład. Taką odpowiedź wskazywało 65 proc. ankietowanych konsumentów. W 2024 r. ich odsetek spadł do 51 proc. Skład nie był już najważniejszą przesłanką do zakupu.

Na pierwsze miejsce awansowała cena. Była ona najważniejsza dla 62 proc. przepytywanych przez Ibris na zlecenie Flora Food Group. W 2021 r. cena z 51 proc. wskazań zajmowała trzecie miejsce na liście najważniejszych cech produktu żywnościowego decydujących o jego zakupie.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Przyszły kanclerz Niemiec: Grozi nam zalew produktów z Chin
Handel
Wielka Sobota 2025: Do której zrobimy zakupy? Godziny otwarcia Biedronki, Lidla i innych
Handel
WTO: USA niszczą swój eksport. Cła są dźwignią o niezamierzonych konsekwencjach
Handel
Oto największy wygrany wojny Putina. Zarobił 20 mld dolarów i zagraża Unii
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Handel
Donald Trump szykuje nowy sposób na uderzenie w Chiny