Znana twarz w reklamie nie gwarantuje sukcesu

40 proc. Polaków twierdzi, że celebryta promujący produkty spożywcze czy chemiczne nie zachęca ich do zakupu. Niemal co drugi się jednak do takiego wpływu przyznaje, choć niewielu w stopniu znaczącym.

Publikacja: 22.10.2024 16:49

Znana twarz w reklamie nie gwarantuje sukcesu

Foto: Adobe Stock

45,4 proc. ankietowanych odpowiada twierdząco na pytanie, czy znana osoba w reklamie produktów z kategorii FMCG (produktów żywnościowych lub innych artykułów tzw. pierwszej potrzeby) zachęca ich do zakupu – wynika z badania UCE Research oraz Grupy Blix.

Wśród tych odpowiedzi 18,8 proc. wskazało, że wpływ znanych twarzy w reklamie na ich decyzje zakupowe jest jednak niewielki. O średnim znaczeniu mówi 17 proc., ale o dużym już jedynie 5,9 proc. Znaczenie takich osób w reklamie przekładające się na każdą decyzje zakupową to opinia 3,7 proc.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Handel
Zamykają się drzwi do Królewca. Rosjanie grożą zajęciem Litwy w jeden dzień
Handel
Biały Dom zawiesza cła na auta i części z Kanady i Meksyku. Na razie na miesiąc
Handel
Versace na sprzedaż. Dom mody może przejąć jego włoski konkurent
Handel
Warren Buffett o cłach Trumpa: Są aktem wojny. Z biegiem czasu staną się podatkiem
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Handel
Świat nie chce diamentów z Rosji. Rośnie góra niesprzedanych kamieni