Ekspresowe dostawy nie tylko jedzenia. MediaMarkt dostarczy elektronikę w 90 minut

Polacy przyzwyczaili się już do możliwości zrobienia zakupów spożywczych z dostawą nawet w kwadrans. Teraz elektronikę maksymalnie w 90 minut od zakupu chce dostarczać klientom MediaMarkt.

Publikacja: 08.10.2024 13:17

Ekspresowe dostawy nie tylko jedzenia. MediaMarkt dostarczy elektronikę w 90 minut

Foto: Adobe Stock

Polska jest drugim – po Niemczech – rynkiem, na jakim prowadzone były testy takiego rozwiązania – dowiedziała się Rzeczpospolita". MediaMarkt uruchamia ją wspólnie z firmą Uber Direct. Firmy podają, że podczas polskich testów czas dostawy był krótszy niż zakładany i wynosił średnio do 59 minut. Najszybsza dostawa trwała 19 minut. Pośród najczęściej zamawianych produktów znalazły się słuchawki, ładowarki, kontrolery i odkurzacze.

MediaMarkt: Sprzęt elektroniczny w 90 minut u klienta

- Dotychczas nie było możliwości zamówienia elektroniki z dostawą w kilkadziesiąt minut. To zmienia całkowicie podejście do zakupów w sieci. Cieszymy się, że jako pierwsi możemy zaproponować klientom, ale też sklepom internetowym, takie rozwiązanie - mówi Krzysztof Witkowski z Uber Eats Polska, odpowiedzialny za projekt.

Usługa obejmuje większość sklepów MediaMarkt, a maksymalna odległość dostawy to 8 km od najbliższego sklepu. Zamówienia można składać za pośrednictwem sklepu internetowego mediamarkt.pl lub aplikacji do 2 godzin przed zamknięciem sklepów stacjonarnych. Dostawą są objęte produkty o wadze do 15 kg.

- Naszym celem jest zapewnienie klientom nie tylko szerokiego wyboru produktów, ale także wygody zakupów - mówi Snjezana Bandner, prezes MediaMarkt Polska.

Q-commerce, znany również jako quick commerce, delivery on demand lub e-grocery, to szybko rozwijająca się gałąź e-handlu. - To, co odróżnia tradycyjny e-commerce od q-commerce, to czas. Zazwyczaj sklepy oferują dostawę następnego dnia lub odbiór osobisty, natomiast w przypadku quick commerce dostawa nie trwa dłużej niż godzinę - podaje firma PwC.

Walka na czas dostawy

Dostawy są realizowane zazwyczaj ze specjalnych punktów przeznaczonych do szybkiej obsługi zamówień tzw. dark store'ów. To zwykłe sklepy, ale nie obsługują klientów z ulicy, jedynie kurierzy i pracownicy platform q-commerce są uprawnieni do wejścia, aby odebrać wcześniej przygotowane zamówienie lub zrobić zakupy zgodne z zamówieniem online.

MediaMarkt wybrał opcję dostaw ze stacjonarnych sklepów, w 2022 r. podobny model testował operator dostaw ekspresowych Glovo z pierwszą marką odzieżową Laurella, o czym pisaliśmy w „Rzeczpospolitej”.

Szybkie dostawy obejmują wciąż głównie rynek spożywczy. - Największa sieć dyskontów w kraju czyli Biedronka, we współpracy z firmą Glovo oferuje usługę Biedronka Express, natomiast Żabka stworzyła usługę Jush. Na wejście w segment e-grocery zdecydowali się we wspólnej współpracy Makro oraz InPost – podaje PwC.

Polska jest drugim – po Niemczech – rynkiem, na jakim prowadzone były testy takiego rozwiązania – dowiedziała się Rzeczpospolita". MediaMarkt uruchamia ją wspólnie z firmą Uber Direct. Firmy podają, że podczas polskich testów czas dostawy był krótszy niż zakładany i wynosił średnio do 59 minut. Najszybsza dostawa trwała 19 minut. Pośród najczęściej zamawianych produktów znalazły się słuchawki, ładowarki, kontrolery i odkurzacze.

MediaMarkt: Sprzęt elektroniczny w 90 minut u klienta

Pozostało 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Materiał Promocyjny
BaseLinker uratuje e-sklep przed przestojem
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Handel
Branża odzieżowa szkodzi środowisku. Musi zmienić zasady
Handel
Polacy zmienili zdanie. Znów większość jest przeciwna zakazowi handlu
Handel
Przez rosnące ceny zyskują programy lojalnościowe. Czym przyciągają sklepy?
Handel
Będą tysiące nowych sklepów. Żabka przedstawiła ambitne plany rozwojowe