Inflacja spada od miesięcy, ale konsumenci nadal liczą skrupulatnie ceny, więc sieci handlowe na wyścigi starają się pokazać, która z nich jest obecnie najtańsza. Najbardziej zażarta walka toczy się pomiędzy Lidlem i Biedronką, firmy spotkały się już w sądzie w sprawie plakatów z reklamą porównawczą.
Czytaj więcej
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zdecydował się na działania w związku z niskimi cenami wódki w kilku sieciach handlowych. Obok zaciekle walczących o pozycję najtańszej sieci Biedronki i Lidla dostało się też sieci Kaufland.
Także do UOKiK wpływają skargi konsumentów na przekazy sieci handlowych, zasypujących smsami czy komunikatami przez aplikację o tym, która w danym momencie jest najtańsza i dlaczego.
Hipermarkety Auchan idą na wojnę z dyskontami
Także Auchan stara się nawiązać do tej rywalizacji. Na stronie internetowej podaje, że w zestawieniu cen z 26 lutego właśnie oferta tej sieci wypada najkorzystniej. Także w ostatnim zestawieniu koszyków cenowych ASM Sales Force Agency oferta Auchan wypadła najkorzystniej, twierdzi firma.