Ile Polacy wydają w sklepach przed świętami Bożego Narodzenia?

Listopad i grudzień generują średnio o 40 proc. więcej przychodów ze sprzedaży niż przeciętny miesiąc w innej części roku. Dlatego bój o wydatki konsumentów w tym okresie jest tak zażarty.

Aktualizacja: 27.11.2023 06:22 Publikacja: 27.11.2023 03:00

Jarmark Bożonarodzeniowy na wrocławskim Rynku

Jarmark Bożonarodzeniowy na wrocławskim Rynku

Foto: PAP/Maciej Kulczyński

Ostatnie dwa miesiące roku to z punktu widzenia rocznych obrotów firm handlowych absolutnie najważniejszy okres. Listopad wspierany przez Black Week oraz grudzień, a wraz z nim sezon zakupów świątecznych, w sumie odpowiadają za 22 proc. rocznej sprzedaży dóbr technologicznych i trwałego użytku w Polsce – wynika z danych GfK – an NIQ Company, które „Rzeczpospolita” poznała pierwsza. Firma podkreśla, że gra toczy się o olbrzymie pieniądze, tylko ten sektor wart jest ponad 50 mld zł, zatem w dwa miesiące wydamy 11 mld zł.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Handel
BSH przenosi dawną fabrykę Zelmera. Projekt za 600 mln zł
Handel
Meblarski potentat zamyka fabrykę. Kilkaset osób straci pracę
Handel
Polacy przestają kupować na bazarach, zwłaszcza ubrania
Handel
Biedronka pod kreską w 2024 r., spadła sprzedaż
Handel
Biedronka szuka nowych menedżerów. Obiecuje ekspresową karierę, 8,5 tys. zł i benefity
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego