Aktualizacja: 22.04.2025 07:18 Publikacja: 23.11.2023 14:26
Polacy odwracają się od ukraińskich marek
Foto: Adobe Stock
Po wybuchu wojny rosyjsko-ukraińskiej wraz z falą uchodźców w Polsce mocniej zaznaczyła się obecność ukraińskich marek. W 2022 Polacy patrzyli na wyroby z Ukrainy dość przychylnie i w miarę chętnie deklarowali gotowość do ich zakupu, choć rozpoznawalność ukraińskich marek nie była zbyt wysoka.
W 2022 roku gotowość do zakupu ukraińskich produktów deklarowało 58 proc. Polaków, a obecnie, jak wynika z kolejnego badania agencji Inquiry, gotowość ta spadła do poziomu 41 procent. W zeszłym roku wśród ankietowanych konsumentów przeważał pogląd, że wejście ukraińskich marek uatrakcyjni ofertę sklepów. Tylko 37 proc. ankietowanych uważało wtedy, że są one zagrożenie dla rodzimych producentów. Obecnie już prawie połowa (49 proc.) uważa, że są one zagrożeniem.
W pierwszym kwartale ruch w większości typów sklepów spożywczych spadł w ujęciu rocznym. Może to być efekt przes...
Niedziela i Poniedziałek Wielkanocny to święta ruchome, które w tym roku wypadają 20 i 21 kwietnia. W tych dniac...
Według ostatniego sondażu Agencji Badawczej Difference 75 proc. Polaków ma przynajmniej jeden rower, a prawie 25...
Wskutek konfliktu handlowego z USA Niemcy mogą zostać zalane tanim importem z Chin – ostrzega Friedrich Merz.
W Wielką Sobotę, 19 kwietnia większość supermarketów, hipermarketów i dyskontów będzie pracować do godz. 13:00....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas