Mrożonki w Biedronce się kurczą. Sieć zmniejszyła popularny i drogi produkt

Downsizing rozszerza swój zasięg na kolejne produkty. Tym razem zmalało opakowanie i tak zawsze drogich owoców.

Publikacja: 17.04.2023 19:13

Mrożonki w Biedronce się kurczą. Sieć zmniejszyła popularny i drogi produkt

Foto: Adobe Stock

Kurczenie się gramatur opakowań różnych produktów to downsizing czyli dosłownie „zmniejszanie rozmiaru”. Zazwyczaj zmniejszająca się waga produktu w opakowaniu towarzyszy zachowaniu dotychczasowej ceny jednostkowej za nie (czyli wzrostowi ceny za kilogram produktu). Producenci – sami z siebie lub na zamówienie detalistów zmniejszają różne produkty jak świat długi i szeroki. W Polsce najsłynniejszym przykładem downsizingu jest Ptasie Mleczko, którego opakowanie w latach 90. XX wieku zawierało 500 gramów słodyczy, a od niedawna, po kolejnym zmniejszeniu wagi zawartości zawiera już tylko 340 gramów. Rozmiar pudełka nie uległ przy tym zmianie.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Handel
Chiny zaprzeczają: Nie toczą się żadne rozmowy z USA w sprawie ceł
Handel
Polacy mają dość wojny cenowej Lidla z Biedronką
Handel
Zwrot akcji na wojnie handlowej. Trump zapowiada mniejsze cła na produkty z Chin
Handel
Efekt ceł Donalda Trumpa. Polskie firmy zastanawiają się, w których krajach kupować i sprzedawać