Duże sieci handlowe nie czują kryzysu, dalej mocno rosną

Najwięksi sprzedawcy nie zwalniają tempa i mimo spowolnienia na rynku przyśpieszają rozwój. Niezależne sklepy jeszcze szybciej będą tracić rynek.

Publikacja: 27.03.2023 03:00

Duże sieci handlowe nie czują kryzysu, dalej mocno rosną

Foto: Adobe Stock

Tylko Biedronka zapowiada na ten rok uruchomienie 130–150 nowych sklepów oraz modernizację ok. 350. Ale to nie koniec, wszystkie czołowe sieci handlowe w Polsce planują kolejne inwestycje, choć kondycja rynku słabnie. Jeszcze jesienią 2022 r. sieć Aldi zapowiedziała intensywną ekspansję, a cel to wzrost liczby sklepów o 50 proc. do końca 2023 roku.

– Plany zakładają otwarcie około 20 nowych sklepów. Natomiast cały czas analizujemy rynek w poszukiwaniu jak najlepszych możliwości w zakresie dalszego rozwoju sieci – mówi Patrycja Kamińska, rzecznik Netto Polska.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Cła Donalda Trumpa. Jeszcze ich nie ma, ale firmy reagują
Handel
Światu grożą wyższe stawki celne w handlu z USA. Zwłaszcza Chinom
Handel
Czy 11 listopada sklepy są otwarte? Gdzie zrobić zakupy w Święto Niepodległości?
Handel
Amazon: Partnerstwo polityczne między USA a Polską pozostaje bardzo silne
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Handel
Black Friday 2024: Kiedy wypada? Lepiej uważać na pułapki zakupowe
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje