Polacy pod ścianą. Oszczędzają nawet na Wielkanocy

Aż niemal 70 proc. Polaków zapowiada, iż na świątecznych zakupach spożywczych będzie oszczędzać. Największa grupa chce ciąć swój świąteczny budżet w zakresie od 15 do 20 proc. w porównaniu do ubiegłego roku.

Publikacja: 27.03.2023 14:14

Polacy pod ścianą. Oszczędzają nawet na Wielkanocy

Foto: PAP/Artur Reszko

Blisko 30 proc. zamierza wydać na wielkanocne zakupy spożywcze przypadające na jedną osobę średnio do 200 zł i to jest najczęściej wskazywana górna granica - wynika z badania UCE Research i Grupy BLIX, które "Rzeczpospolita" poznała jako pierwsza.

Przeszło 26 proc. Polaków przeznaczy na ten cel 200-300 zł, a 16,5 proc. – 300-400 zł. Między innymi z powodu rosnącej inflacji blisko 68 proc. konsumentów zamierza obniżyć takie wydatki. Nie planuje tego nieco powyżej 18 proc. Ponadto z badania wynika, że najwięcej konsumentów przewiduje cięcie świątecznego budżetu w zakresie od 15 do 20 proc. względem zeszłorocznych zakupów. Z kolei rdr. najbardziej urosła grupa rodaków deklarujących redukcję wydatków w przedziale od 30 do 40 proc.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Donald Trump podał, ile powinny wynieść nowe cła na Chiny. W weekend ruszą rozmowy
Handel
Kradzieży sklepowych znów więcej. Tylko część jest zgłaszana
Handel
USA i Wielka Brytania mają umowę handlową
Handel
Znów mocny szturm na promocje. Sklepy ostro walczą o klientów
Handel
Lepszy handel w Europie niż w USA
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem