Sklepy z ubraniami miały udany styczeń

Trwające podwyżki cen odzieży i obuwia sprawiają, że przeceny silniej przyciągają konsumentów. Zakupy robi również wojsko.

Publikacja: 14.02.2023 03:00

Sklepy z ubraniami miały udany styczeń

Foto: Adobe Stock

Styczeń to zwykle czas posezonowych przecen. W tym roku także tak było. I choć nastroje konsumentów nie są najlepsze, to trwające od miesięcy lub właśnie wprowadzane podwyżki cen sprawiły, że przychody sklepów z odzieżą, obuwiem i biżuterią rosły. Niektórym markom udaje się nawet podnosić marże.

Poznański Solar w styczniu tego roku wykazał o 21 proc. wyższe przychody (9,9 mln zł) niż rok temu (8,2 mln zł). Sklepy detaliczne z produktami marki odpowiadały za 8,4 mln zł (6,9 mln zł rok wcześniej). – Wzrost obrotów w styczniu 2023 r. w porównaniu ze styczniem 2022 r. nastąpił w wyniku: z jednej strony dostosowywania cen do rosnących kosztów produkcji, co jest zgodne z tendencją ogólnorynkową – mówi Stanisław Bogacki, prezes Solaru.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Nowy rower poniżej tysiąca złotych? Głównie dla dziecka
Handel
Przyszły kanclerz Niemiec: Grozi nam zalew produktów z Chin
Handel
Wielka Sobota 2025: Do której zrobimy zakupy? Godziny otwarcia Biedronki, Lidla i innych
Handel
WTO: USA niszczą swój eksport. Cła są dźwignią o niezamierzonych konsekwencjach
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Handel
Oto największy wygrany wojny Putina. Zarobił 20 mld dolarów i zagraża Unii