Księgarnie przegrywają z dyskontami i internetem

W 12 lat zniknęła niemal co trzecia, a tempo ich zamykania przyspieszyło. Tracą klientów na rzecz internetu, ale też sklepów spożywczych. Tylko Biedronka sprzedała w 2022 roku ok. 13,5 mln książek.

Publikacja: 31.01.2023 21:00

Księgarnie przegrywają z dyskontami i internetem

Foto: Adobe Stock

O ile rynek książki w ostatnich latach jest stabilny i nawet rośnie, przynajmniej jeśli chodzi o ujęcie wartościowe, to jednak w przypadku sprzedawców zmian jest wiele. Konkurencja na rynku jest ogromna, a z księgarniami rywalizują obecnie nie tylko innego typu sklepy stacjonarne, ale przede wszystkim platformy internetowe.

W efekcie znikają z ulic. Wedle szacunków Dun & Bradstreet specjalnie dla „Rzeczpospolitej”, na polskim rynku działa ich dziś niespełna 2,3 tys. – W porównaniu z końcem grudnia 2021 r. ich liczba spadła o 2,5 proc., co jest największym spadkiem od 2017 r. – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik tej wywiadowni gospodarczej. – Na polskim rynku liczba księgarni systematycznie spada od 2010 r., gdy działało ich 3,1 tys.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Handel
Po Biedronce także Carrefour w Polsce pod kreską. I to jeszcze mocniej
Handel
CCC zrobi emisję akcji. Brzoska i Solorz sprzedadzą akcje Modivo
Handel
Marcin Bójko z LPP: Myślę, że odbudowaliśmy zaufanie inwestorów
Handel
Pierwszy sklep, gdzie za wejście trzeba zapłacić
Handel
Polskie marki wygrywają z zagraniczną konkurencją