Kolejna rewolucja w handlu. Koniec oszukanych promocji

Po miesiącach opóźnień obowiązuje bardzo korzystna dla konsumentów unijna dyrektywa Omnibus. Dla firm to dodatkowe obowiązki i koszty oraz kontrole.

Publikacja: 03.01.2023 03:00

Koszty zmian poniosą zarówno te sklepy, które dostosują się do zmian, jak i te, które będą się uchyl

Koszty zmian poniosą zarówno te sklepy, które dostosują się do zmian, jak i te, które będą się uchylać

Foto: Piotr Małecki/Bloomberg

Dyrektywa weszła w życie 28 maja 2022 r., polscy konsumenci odczują nowe prawo więc sporo później niż inni. Główna zmiana dotyczy zmiany sposobu informowania o promocjach – obok ceny aktualnej i tej przed rabatem konsument ma poznać także najniższą cenę produktu z ostatnich 30 dni.

Kary i kontrole

Pozostało 93% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd