Kolejna rewolucja w handlu. Koniec oszukanych promocji

Po miesiącach opóźnień obowiązuje bardzo korzystna dla konsumentów unijna dyrektywa Omnibus. Dla firm to dodatkowe obowiązki i koszty oraz kontrole.

Publikacja: 03.01.2023 03:00

Koszty zmian poniosą zarówno te sklepy, które dostosują się do zmian, jak i te, które będą się uchyl

Koszty zmian poniosą zarówno te sklepy, które dostosują się do zmian, jak i te, które będą się uchylać

Foto: Piotr Małecki/Bloomberg

Dyrektywa weszła w życie 28 maja 2022 r., polscy konsumenci odczują nowe prawo więc sporo później niż inni. Główna zmiana dotyczy zmiany sposobu informowania o promocjach – obok ceny aktualnej i tej przed rabatem konsument ma poznać także najniższą cenę produktu z ostatnich 30 dni.

Kary i kontrole

Pozostało jeszcze 93% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Handel
Polacy przestają kupować na bazarach, zwłaszcza ubrania
Handel
Biedronka pod kreską w 2024 r., spadła sprzedaż
Handel
Biedronka szuka nowych menedżerów. Obiecuje ekspresową karierę, 8,5 tys. zł i benefity
Handel
Kolejne podwyżki w sklepach. Co najbardziej podrożało? Ale są też obniżki
Handel
Coraz drożej na sklepowych półkach. Polacy się już przyzwyczaili