Kolejna rewolucja w handlu. Koniec oszukanych promocji

Po miesiącach opóźnień obowiązuje bardzo korzystna dla konsumentów unijna dyrektywa Omnibus. Dla firm to dodatkowe obowiązki i koszty oraz kontrole.

Publikacja: 03.01.2023 03:00

Koszty zmian poniosą zarówno te sklepy, które dostosują się do zmian, jak i te, które będą się uchyl

Koszty zmian poniosą zarówno te sklepy, które dostosują się do zmian, jak i te, które będą się uchylać

Foto: Piotr Małecki/Bloomberg

Dyrektywa weszła w życie 28 maja 2022 r., polscy konsumenci odczują nowe prawo więc sporo później niż inni. Główna zmiana dotyczy zmiany sposobu informowania o promocjach – obok ceny aktualnej i tej przed rabatem konsument ma poznać także najniższą cenę produktu z ostatnich 30 dni.

Kary i kontrole

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Grupa CCC podtrzymuje plan szybkiego rozwoju
Handel
Rozejm USA i Chin w wojnie handlowej. Doszło do porozumienia w sprawie ceł
Handel
Sukces w Genewie. USA-Chiny zawarły porozumienie po maratonie rozmów
Handel
Bruksela szykuje kontratak. Konsultuje cła na towary z USA i złoży skargę do WTO
Handel
Chiny i USA wracają do rozmów w sprawie ceł. Dojdzie do przełomu?
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem