Koniec ze sztucznym podnoszeniem cen. Omnibus uderzy w fałszywe promocje

Nowe przepisy dotyczą zarówno sklepów stacjonarnych, jak i internetowych oraz tzw. market place, czyli internetowych platform sprzedażowych.

Publikacja: 22.09.2022 03:00

Dyrektywa Omnibus zmienia zasady organizowania promocji shutterstock

Dyrektywa Omnibus zmienia zasady organizowania promocji shutterstock

Foto: Shutterstock

Koniec ze sztucznym podnoszeniem cen tylko po to, by móc potem pochwalić się obniżką. Zniknąć ma też proceder informowania, że jakiś towar został właśnie przeceniony, podczas gdy tak naprawdę „promocyjna” cena obowiązuje od miesięcy. Kupujący nie będzie też musiał się zastanawiać, czy istnieje chociaż cień szansy, że opinie nt. produktu publikowane na stronach sklepów internetowych i platform typu market place pochodzą od osób, które rzeczywiście daną rzecz nabyli, czy są dziełem botów lub tych, którzy piszą je za pieniądze i nigdy ocenianego produktu nawet nie mieli w rękach.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Handel
Polacy przestają kupować na bazarach, zwłaszcza ubrania
Handel
Biedronka pod kreską w 2024 r., spadła sprzedaż
Handel
Biedronka szuka nowych menedżerów. Obiecuje ekspresową karierę, 8,5 tys. zł i benefity
Handel
Kolejne podwyżki w sklepach. Co najbardziej podrożało? Ale są też obniżki
Handel
Coraz drożej na sklepowych półkach. Polacy się już przyzwyczaili