Mundial nie pomógł elektronice. Telewizory w dołku

Sprzedaż elektroniki w Polsce słabnie z miesiąca na miesiąc. Nawet w największych kategoriach.

Publikacja: 21.12.2022 14:29

Mundial nie pomógł elektronice. Telewizory w dołku

Foto: Adobe Stock

Z niepublikowanych jeszcze danych wynika, że w październiku w ujęciu wartościowym sprzedaż sprzętu elektronicznego rośnie 8,4 proc., co biorąc pod uwagę dwucyfrowe wskaźniki wzrostu cen jest wynikiem słabym. Dodatkowo z miesiąca na miesiąc wyniki są coraz słabsze, a nawet wydarzenia w rodzaju mundialu nie pomagają w sprzedaży. Zwyczajowo w takich okresach skokowo rosła sprzedaż telewizorów, obecnie zawierająca je kategoria elektroniki konsumenckiej spadła w październiku aż 18,8 proc. Na wartości traci też niemal 6 proc. sprzedaż sprzętu AGD, również jednej z kluczowych kategorii. Wyniki całego rynku poprawiają takie kategorie jak sprzęt telekomunikacyjny czy biurowy, bez nich wartość sprzedaży prawdopodobnie już by spadała.

- Ostatni kwartał tego roku jest okresem intensywnej walki o klienta. Słabnący optymizm konsumencki wymagał dodatkowej aktywności detalistów, zwłaszcza w zakresie komunikacji marketingowej i oferty produktowej. W tym sezonie świątecznym obserwujemy intensyfikację akcji specjalnych, wcześniejszy start wyprzedaży i liczne dodatkowe zachęty dla kupujących - mówi Andrzej Jackiewicz, prezes MediaMarktSaturn Polska.

Czytaj więcej

Sprzedaż detaliczna: uzupełniliśmy garderoby przed srogą zimą

Duże sieci są i tak w lepszej sytuacji niż niezależni sprzedawcy.

- Wstępne szacunki poziomów sprzedaży w głównych segmentach w listopadzie i grudniu również są obiecujące, choć z ostatecznymi wnioskami powinniśmy się wstrzymać do stycznia. Ponadto obserwujemy zdecydowane wzrosty, rzędu 50 proc. rdr w mniejszych kategoriach, jak na przykład wideorejestratorów - mówi Michał Mystkowski, rzecznik Media Expert.

Więcej w jutrzejszym wydaniu „Rzeczpospolitej”

Handel
Oszukani na zakupach w internecie. To wciąż plaga w Polsce
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Handel
Ceny rosną, więc najlepiej przyciągnąć uwagę klientów rabatami
Handel
Niedziela 26 stycznia 2025: Czy będzie handlowa?
Handel
Niemiecka marka pochwaliła się świetnymi wynikami… po czym ogłosiła duże zwolnienia
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Handel
Pożegnanie z kolejnymi znanymi markami odzieżowymi
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku