Dlaczego Polacy przekonali się w końcu do Black Friday?

Czarny piątek jednak zainteresował konsumentów. Polacy interesują się tym wydarzeniem znacznie bardziej niż rok temu.

Publikacja: 25.11.2022 09:14

Dlaczego Polacy przekonali się w końcu do Black Friday?

Foto: Bloomberg

W obliczu rosnących cen każda okazja do oszczędzenia jest warta uwagi czym można tłumaczyć ogromny wzrost zainteresowania Black Friday. Dane zgromadzone przez PSMM Monitoring & More oraz dentsu Polska w okresie od 21 października do 20 listopada 2022 roku to analiza 23 tys. opinii i komentarzy oraz 617 tys. interakcji pod opublikowanymi postami. 75 proc. publikacji na temat Black Friday miało charakter neutralny. Były to tylko informacje o promocjach i ofertach. Przekaz z reguły ograniczał się do rozmów o aktualnych ofertach czy chęci upolowania okazji. Zaledwie 3 proc. wpisów w niekorzystny sposób przedstawiało zakupowe święto. Negatywne opinie dotyczyły marketingowych sztuczek stosowanych przez marki. Część spośród internautów wskazywała, że podczas Black Friday może dochodzić do manipulacji cenami.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Handel
Pierwszy sklep, gdzie za wejście trzeba zapłacić
Handel
Polskie marki wygrywają z zagraniczną konkurencją
Handel
UE proponuje USA pokój. I szykuje się na wojnę
Handel
Polacy kupują Gucci i Louis Vuitton także z drugiej ręki
Handel
CCC odwołało debiut Modivo na GPW. Akcje zyskują po wstępnych wynikach kwartału