Lato w małych sklepach zdecydowanie nie było udane

Spadła sprzedaż napojów bezalkoholowych i lodów, piwa wzrosłą, ale minimalnie o 1 proc. Wzrost wartości rynku to zaś efekt tylko wyższych cen.

Publikacja: 15.09.2022 14:11

Lato w małych sklepach zdecydowanie nie było udane

Foto: Adobe Stock

Jak wynika z danych sprzedażowych tysięcy sklepów handlu tradycyjnego współpracujących z M/platform piwo, czyli największa kategoria w obrotach kończy okres maj-sierpień ze wzrostem wartościowym 10 proc., zaś ilościowym 1 proc.

Napoje bezalkoholowe w tym okresie zanotowały spadek sprzedaży ilościowej o 5 proc. przy wzroście wartościowym 4 proc. Mrożonki, w tym lody kończą lato ze znaczącym spadkiem 16 proc. ilościowym oraz wartościowym 1 proc.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Niedziela i Poniedziałek Wielkanocny: gdzie zrobić zakupy? Te sklepy będą otwarte
Handel
Nowy rower poniżej tysiąca złotych? Głównie dla dziecka
Handel
Przyszły kanclerz Niemiec: Grozi nam zalew produktów z Chin
Handel
Wielka Sobota 2025: Do której zrobimy zakupy? Godziny otwarcia Biedronki, Lidla i innych
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Handel
WTO: USA niszczą swój eksport. Cła są dźwignią o niezamierzonych konsekwencjach