W ogłoszonych właśnie wynikach za pierwszy kwartał (kończący się 30 kwietnia) grupa Kingfisher podała, że jej sprzedaż spadła o 5,8 proc. w ujęciu rocznym, zaś przy stałych kursach walutowych spadek zmniejszył się do 4,2 proc.
Na tym tle zdecydowanie najlepiej prezentują się wyniki w Polsce – kwartalna sprzedaż wzrosła o 50,5 proc., zaś przy stałych kursach – o 59 proc. Firma podaje, że nawet w porównaniu do okresu sprzed pandemii wzrost jest dwucyfrowy i wynosi niemal 13 proc.
To zdecydowanie najlepsze wyniki w ramach grupy Kingfisher. W Hiszpanii czy Rumunii kwartalna sprzedaż jest niższa niż przed rokiem, podobnie w kluczowych dla firmy rynkach, jak brytyjski i francuski.
– Nadal skutecznie zarządzamy presją związaną z inflacją i łańcuchem dostaw. W rezultacie dostępność naszych produktów jest obecnie bardzo zbliżona do „normalnych” poziomów we wszystkich sieciach – wyjaśnia w komunikacie prezes Thierry Garnier.
Czytaj więcej
Przejecie Maczfit było początkiem podboju sektora. Teraz grupa uruchamia spółkę, która chce zajmo...