Aktualizacja: 13.03.2025 14:07 Publikacja: 18.04.2022 22:31
Nieco ponad 30 proc. klientów wybiera sklep kierując się promocją czy niskimi cenami
Foto: AdobeStock
84 proc. Polaków jako główne kryterium wyboru sklepu podaje jego bliskość. To zrozumiałe, skoro 51 proc. zakupy robi kilka razy w tygodniu, a 6 proc. nawet codziennie – wynika z badania aplikacji Listonic na podstawie 5,75 mln polskich list zakupów.
– Strategiczne położenie placówki handlowej, najlepiej w pobliżu domu lub pracy, sprawia, że zakupy stają się mniej czasochłonne, co ma istotne znaczenie dla komfortu i jakości życia. Nic więc dziwnego, że strategia rozwoju czołowych marek handlowych wiąże się z otwieraniem nowych placówek – mówi Małgorzata Olczak, szefowa sprzedaży w Listonic. – W tym kontekście zupełnie uzasadniony jest także gwałtowny rozwój i popularność sieci sklepów o niewielkiej powierzchni, w pobliżu osiedli. Sieci handlowe chcą być tak blisko konsumentów, jak to tylko możliwe – dodaje Małgorzata Olczak.
Prezydent USA Donald Trump zapowiedział 13 marca, że nałoży 200 proc. cła na wszystkie wina i inne produkty alkoholowe pochodzące z krajów UE, jeśli Bruksela nie zniesie cła na whisky – informuje Reuters.
Na 2025 r. grupa zapowiada wzrost EBITDA o 10-17 proc. Zasygnalizowała też transfer gotówki do akcjonariuszy. Akcje drożeją.
Motocykle Harley Davidson z Wisconsin, soja z Luizjany, mięso z Nebraski i Kansas — UE odpowiada na karne cła amerykańskie swoimi cłami odwetowymi. Chce zaszkodzić republikańskim stanom.
W trakcie gdy światowy rynek zabawek zaliczył w ubiegłym roku spadek sprzedaży, wyniki LEGO okazały się rekordowe – i to pomimo zwiększonych wydatków firmy, między innymi na zrównoważone surowce.
Potencjał energetyki wiatrowej na Pomorzu Zachodnim to główny temat zbliżającego się Forum Ekologicznego, które odbędzie się pierwszego dnia wiosny (21.03.2025 r.) w Szczecinie.
Komisja Europejska ogłosiła w środę, że od przyszłego miesiąca Unia Europejska nałoży cła odwetowe na amerykańskie towary o wartości 26 mld euro. To odpowiedź na obowiązujące od dziś cła USA na unijną stal i aluminium.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Motocykle Harley Davidson z Wisconsin, soja z Luizjany, mięso z Nebraski i Kansas — UE odpowiada na karne cła amerykańskie swoimi cłami odwetowymi. Chce zaszkodzić republikańskim stanom.
Jeśli elity amerykańskie nie przerwą eskalującej wojny celnej, legną w gruzach korzyści, jakie cały świat, zwłaszcza ten na dorobku, odnosił od 30 lat z globalizacji.
Nowe regulacje nie zrekompensowały przedsiębiorcom skutków wprowadzenia dodatkowego dnia wolnego od pracy, a jedynie zróżnicowały w sposób nieuzasadniony sytuację prawną pracodawców.
Od rozpętanej przez Putina wojny Rosja, drugi po USA światowy eksporter broni, traci coraz szybciej rynek. Eksport zmniejszył się o połowę, a udział w globalnym zbrojeniowym torcie spadł do 7,8 procent. Hegemonem rynku są Amerykanie. Koncerny z USA zaspokajają 43 proc. światowego popytu na broń, głównie dzięki zamówieniom z Europy. Utrata tego rynku w wyniku działań Donalda Trumpa byłaby dla amerykańskiej zbrojeniówki katastrofalna w skutkach.
Drugi front w światowej wojnie handlowej: Chiny wprowadzają nowe stawki celne na płody rolne i żywność z Kanady. To odwet za stawki 100 proc i 25 proc. w imporcie chińskich e-aut, stali i aluminium, ogłoszone przez Ottawę 4 miesiące temu.
Początek roku przyniósł 7 proc. spadku liczby klientów w galeriach, ale liczba wizyt skurczyła się już dwucyfrowo. To efekt zmiany zachowań konsumenckich oraz rozwoju sprzedaży internetowej. Swoje robi też odpływ klientów z Ukrainy.
- Jeśli UE mocno odpowie na amerykańskie cła, oberwie Google, oberwie Facebook, oberwą te wszystkie firmy, które tutaj w Europie mają potężne interesy, to jest ponad 1,5 bln dolarów – mówi Piotr Kuczyński, ekonomista Xeliona, w programie Rzecz o Biznesie.
Żadna z amerykańskich marek samochodowych, ale niemiecki producent samochodów klasy premium BMW jest największym eksporterem samochodów w USA. I tak jest już od ponad dekady.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas