O skali boomu może świadczyć fakt, że liczba operatorów kurierskich, a raczej tych, którzy mają w zakres prowadzonej działalności wpisany odpowiedni kod PKD, skoczyła w latach 2010–2022 aż niemal trzykrotnie. Dziś – jak wynika z najnowszych danych wywiadowni gospodarczej Dun & Bradstreet – takich podmiotów nad Wisłą jest blisko 7,5 tys. Oznacza to, że tylko w czasie pandemii liczba takich firm wzrosła o 32 proc.
To właśnie pandemia doprowadziła do boomu na e-zakupy i dostawy. Motorem okazały się dostawy posiłków i zakupów spożywczych. Najwięcej firm właśnie z tych branż wpisało sobie w KRS kod związany z handlem online. Analizy przeprowadzone przez Advox Studio wskazują, iż w ub.r. takich adnotacji dokonało 4 tys. sklepów spożywczych oraz 2,5 przedsiębiorców z branży gastronomicznej.