19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 14.01.2025 11:02 Publikacja: 15.04.2022 10:59
Foto: Bloomberg
W rezultacie saldo wymiany towarowej z zagranicą było ujemne i wyniosło -3,1 mld euro wobec dodatniego w styczniu-lutym 2021 r., gdy wynosiło 1,7 mld euro.
Najważniejszym rynkiem dla polskich eksporterów pozostają Niemcy 27,4-procentowym udziałem, który jednak w porównaniu z ubiegłym rokiem nieco się zmniejszył – z 29,2 proc. Wartość towarów wysłanych do niemieckich odbiorców wyniosła 13,5 mld euro, rosnąc r/r o 9,5 proc. Wzrósł za to udział drugiego kierunku polskiego eksportu – Czech: w styczniu-lutym 2022 r. wyniósł 6 proc. w porównaniu do 5,7 proc. rok wcześniej i sięgnął 3 mld euro, co w ujęciu r/r daje wzrost wartości o 23,1 proc. Trzecim kierunkiem eksportowym była Francja: dokąd wysłaliśmy towary za 2,9 mld euro, o przeszło jedną dziesiątą więcej niż w pierwszych dwóch miesiącach ub. roku.
Choć średnio ceny w sklepach rosną o ok. 6 proc. w skali roku, nie brakuje produktów, które podrożały o 20, 30 proc. czy nawet jeszcze więcej. Konsumenci muszą się przyzwyczaić do dużej niestabilności rynku.
Polacy przyzwyczaili się już do tego, że ceny w sklepach są coraz wyższe. I nic nie wskazuje na to, aby ta sytuacja miała się zmienić.
W 2024 r. zlikwidowano 2 tys. punktów stacjonarnych, a kolejne ponad 9 tys. zostało zawieszonych. To efekt zarówno słabej koniunktury, jak i konkurencji internetu. Duże sieci jednak nadal rosną.
Detalista odzieżowy otworzy w najbliższych latach trzy nowe sklepy w Lublinie, Białymstoku i Warszawie. Dzięki temu zwiększy łączną liczbę obiektów w kraju do 10.
Zegarki Rolex, które generalnie są znane ze swojej nieprzystępności cenowej, staną się w tym roku jeszcze droższe. A winę za to ponosi rosnąca cena złota. Jednak zdaniem analityków to nie odstraszy kupujących.
Choć średnio ceny w sklepach rosną o ok. 6 proc. w skali roku, nie brakuje produktów, które podrożały o 20, 30 proc. czy nawet jeszcze więcej. Konsumenci muszą się przyzwyczaić do dużej niestabilności rynku.
Czechy są naturalnym partnerem dla polskich firm do współpracy w zakresie transportu towarowego, zarówno w obrocie surowcami, jak i produktami gotowymi.
Polacy przyzwyczaili się już do tego, że ceny w sklepach są coraz wyższe. I nic nie wskazuje na to, aby ta sytuacja miała się zmienić.
W 2024 r. zlikwidowano 2 tys. punktów stacjonarnych, a kolejne ponad 9 tys. zostało zawieszonych. To efekt zarówno słabej koniunktury, jak i konkurencji internetu. Duże sieci jednak nadal rosną.
Kurczy się eksport i zatrudnienie w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Spadki zamówień od zagranicznych odbiorców rozkręcają spiralę zwolnień u polskich producentów części i komponentów, wysyłanych do niemieckich fabryk aut.
Detalista odzieżowy otworzy w najbliższych latach trzy nowe sklepy w Lublinie, Białymstoku i Warszawie. Dzięki temu zwiększy łączną liczbę obiektów w kraju do 10.
Branża mięsna podsumowała 2024 r. Nie było lekko. Producenci uginali się pod rosnącymi kosztami pracy, niestabilnością cen i kosztów energii. Mimo zawirowań rynkowych i trudnej sytuacji geopolitycznej polska branża mięsna trzyma się jednak mocno.
Obiekt spółki PKB Inwest Budowa powstanie przy ul. Jana III Sobieskiego w Szprotawie. Zaoferuje 6,5 tys. mkw. powierzchni najmu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas