Sytuacja małych sklepów w lutym się poprawiła

Wzrosły obroty i wartość koszyka, a klienci częściej odwiedzali takie sklepy niż przed rokiem. To również efekt wojny w Ukrainie.

Publikacja: 09.03.2022 11:50

Sytuacja małych sklepów w lutym się poprawiła

Foto: Adobe Stock

Z badania M/platform na próbie 1098 osób prowadzących małe oraz średnie sklepy wynika, że wartość średniego koszyka w lutym wzrosła 8,2 proc. rdr, zatem na przeciętne zakupy wydajemy o 1,81 zł więcej niż przed rokiem. O 1,6 proc. wzrosła też liczba wizyt klientów w sklepach tradycyjnych, w efekcie obroty sektora w lutym 2022 r. wzrosły o 10 proc.

W przeciwieństwie do poprzednich miesięcy, znacznie więcej grup produktowych odnotowało wzrosty sprzedaży. Wśród kluczowych dla tego kanału sprzedaży kategorii jedyną, której wartość nie wzrosła, była kategoria wódki ze spadkiem 2,4 proc. Wzrosty odnotowały natomiast między innymi wyroby tytoniowe (2,7proc.), piwo (3,8proc.), nabiał (6,7proc.), napoje bezalkoholowe (2,7 proc.), słodycze (3,8 proc.) czy alkohole mocne, jak whisky, rum, likiery, gin (12 proc.).

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Polacy oszczędzają i ostrożnie wydają. Dla listopadowych wyprzedaży zrobią wyjątek
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie