Każdy ziemniak będzie z flagą

Znakowanie żywności przyjmuje absurdalne wymiary. Resort rolnictwa nakazał właśnie znakowanie ziemniaków – flagą z krajem pochodzenia. Zwykły napis to za mało.

Aktualizacja: 19.04.2019 16:06 Publikacja: 19.04.2019 14:11

Każdy ziemniak będzie z flagą

Każdy ziemniak będzie z flagą

Foto: Adobe Stock

- Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami podpisałem rozporządzenie, które wprowadzi znakowanie ziemniaków flagą państwa, z którego one pochodzą. Teraz wystąpię też do Komisji Europejskiej o notyfikację znakowania mięsa – napisał na Twitterze Jan Ardanowski, minister rolnictwa.

Rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie znakowania poszczególnych rodzajów środków spożywczych zostało przekazane 18 kwietnia do publikacji – informuje Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Ziemniaki oferowane w sklepach mają mieć flagę z kraju, z którego pochodzą, by konsument dokładnie wiedział, jaki produkt kupuje. Jednak uważna lektura zmian w rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 grudnia 2014 r. w sprawie znakowania poszczególnych rodzajów środków spożywczych przynosi zaskakujące informacje – zgodnie ze zmianami w paragrafie 19, zmiany te nie dotyczą ziemniaków z krajów Unii Europejskiej lub Turcji, lub wreszcie wprowadzanych do obrotu w państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) będącym stroną umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (czyli w zasadzie krajów UE, Liechtensteinu i Islandii).

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Polacy oszczędzają i ostrożnie wydają. Dla listopadowych wyprzedaży zrobią wyjątek
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie