Ponad 90 proc. przedsiębiorstw angażuje się w walkę z pandemią, co trzecia wspiera służbę zdrowia – wynika z piątej edycji badania CSR w praktyce barometru Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej
Najczęściej działania skierowane były do własnych pracowników i klientów, a co trzecie przedsiębiorstwo angażowało się w pomoc szpitalom i domom opieki. 57 proc. firm przekazało na walkę z pandemią pieniądze, 59 proc. środki materialne i usługi, a 67 proc. czas i umiejętności pracowników. Aktywnej postawy biznesu wobec epidemii oczekuje 61 proc. dorosłych Polaków.
– Jedynie 8 proc. ankietowanych przedsiębiorstw nie włączyło się w walkę z koronawirusem. A 85 proc. wspierało w tym czasie swoich pracowników, oferując dodatkowe środki ochrony, czy umożliwiając pracę z domu, a 65 proc. pomagało klientom poprzez wprowadzanie nowych procedur bezpieczeństwa czy produktów i usług dopasowanych do aktualnych wymagań. – uważa Mariusz Kielich z Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej.
Biznes angażował się w zwalczanie samej epidemii: kupował sprzęt ochrony osobistej dla lekarzy, pielęgniarek, ale też domów opieki społecznej. Kupowano też m.in. sprzęt dla szpitali czy przychodni lub przekazywano środki na ten cel.
Przedsiębiorstwa podejmowały również działania przeciw skutkom ekonomicznym kryzysu, organizując szereg bezpłatnych webinarów, konsultacji, czy odraczając terminy płatności (44 proc. odpowiedzi).