Fuzja AerCap-GECAS tak, IAG poczeka na Air Europa

Pion konkurencji w Brukseli nie ma zastrzeżeń do przejęcia przez AerCap z Irlandii amerykańskiej firmy leasingowej GECAS, będzie jednak nadal badać do 3 grudnia skutki przejęcia przez IAG linii Air Europa.

Aktualizacja: 25.07.2021 15:06 Publikacja: 25.07.2021 13:10

Fuzja AerCap-GECAS tak, IAG poczeka na Air Europa

Foto: Bloomberg

Komisja Europejska miała do 26 lipca wyrobić sobie opinię o konsekwencjach dla rynku operacji przejęcia przez AerCap za 30 mld dolarów działu leasingu samolotów od konglomeratu General Electric. Amerykański resort sprawiedliwości zrobił to już w czerwcu, trzy osoby w Brukseli mówią, że tu też nie będzie problemów.

Operacja kupna GE Capital Aviation Services (GECAS) wiąże się z zapłatą 24 mld dolarów gotówką, miliarda dolarów akcjami firmy kupującej albo gotówką oraz z emisją 111 mln nowych akcji. GE otrzyma 46 proc. w nowym podmiocie kontrolowanym przez firmę z Dublina. Powstanie światowy gigant, bo AerCap wniesie 1369 samolotów (1080 już odebranych, 289 zamówionych), a GECAS 1239 (flotę 984 i 255 zamówionych),

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Ekonomia
Targi w Kielcach pokazały potęgę sektora rolnego
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem