Koreańskie konsorcjum z Asseco podpisze dziś umowę na Internet dla Mazowsza

Publikacja: 03.10.2013 10:56

Agencja Rozwoju Mazowsza

podpisze dziś z konsorcjum z udziałem

KT Corporation, Daewoo

i

Asseco

kontrakt na budowę sieci szerokopasmowej województwa mazowieckiego.

Oferta konsorcjum KT Corporation, Daewoo International Corporation, Asseco Poland, Warszawskie Przedsiębiorstwo Robót Telekomunikacyjnych, Biatel Telekomunikacja, Biatel BIT, KBTO za około 458 mln zł brutto okazała się tańsza niż oferta Otwartych Mazowieckich Sieci Szerokopasmowych (Hawe, Alcatel-Lucent, TP Teltech), która przekraczała budżet inwestora opiewający na 475 mln zł brutto.

W lipcu ARM wybrała ofertę konsorcjum z udziałem Asseco Poland jako najkorzystniejszą. Jednak Hawe wskazując na nieprawidłowośc w rozstrygnięciu przetargu wniosła skargę do Krajowej Izby Odwoławczej i Sądu Okręgowego w Warszawie. KIO uznał skargę za bezzasadną a Sąd Okręgowy  oddalił wniosek OMSS o zwolnienie z opłaty 5 mln zł, jaki spółka musiałaby wnieść, jeżeli zamierzałaby kontynuować spór przed Urzędem Zamówień Publicznych.

Przedmiotem przetargu organnizowanego przez ARM był wybór partnera prywatnego do realizacji, w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, pasywnej i aktywnej sieci szerokopasmowej (w technologii światłowodowej) na terenie województwa mazowieckiego. W wyniku realizacji projektu minimum 90 proc. ludności Mazowsza ma mieć możliwość podłączenia do internetu. Projekt zakłada budowę 3 680 km tras światłowodowych, 42 węzłów szkieletowych, 308 węzłów dystrybucyjnych i 4 technicznych oraz wybudowanie sieci dostępowej NGA (FTTB) w 33 miejscowościach.

Agencja Rozwoju Mazowsza

podpisze dziś z konsorcjum z udziałem

Pozostało 96% artykułu
Ekonomia
Stanisław Stasiura: Harris kontra Trump – pojedynek na protekcjonizm i deficyt budżetowy
Ekonomia
Rynek kryptowalut ożywił się przed wyborami w Stanach Zjednoczonych
Ekonomia
Technologie napędzają firmy
Ekonomia
Od biznesu wymaga się odpowiedzialności
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Ekonomia
Polska prezydencja to szansa, by zostać usłyszanym
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje