Pokolenie Z w dobie AI a programy lojalnościowe

Czyli jak firmy mogą odnieść sukces dzięki generatywnej sztucznej inteligencji oraz pokoleniu Z.

Publikacja: 26.05.2024 21:00

Materiał partnera

Dlaczego dotarcie do młodych odbiorców z programem lojalnościowym jest tak istotne, szczególnie dzisiaj? Ponieważ to właśnie pokolenie Z kształtuje obecny rynek oraz panujące na nim trendy. I również to samo pokolenie tzw. cyfrowych tubylców określi ramy, w jakich generatywna sztuczna inteligencja naprawdę rozwinie rzeczywistość, w której funkcjonujemy.

Według Semrush aż 75 proc. firm obawia się, że w ciągu najbliższych pięciu lat może zniknąć z rynku, ponieważ nie nadąża za konkurencją i przestaje spełniać oczekiwania konsumentów pod względem korzystania z innowacyjnych rozwiązań. Jeżeli chcesz pozostać w grze, musisz zacząć postrzegać narzędzia oparte na AI nie jako abstrakcyjny wymysł dzisiejszego świata, lecz jako absolutną konieczność biznesową. Dotyczy to również programów lojalnościowych.

Pokolenie Z dominującym trendem rynkowym jutra, czyli czego oczekują „zetki”

Najstarsi przedstawiciele generacji Z mają obecnie około 27 lat i coraz silniej zaznaczają swoją obecność rynkową, stając się zapowiedzią nadchodzących zmian konsumenckich. Życie pokolenia Z definiuje cyfrowa rzeczywistość, a ich naturalnym środowiskiem są nowoczesne technologie.

Według raportu „Zakupy internetowe i w aplikacji mobilnej” zleconego przez MediaMarktSaturn Polska, ponad 66 proc. pokolenia Z chętnie korzysta z programów lojalnościowych podczas zakupów co najmniej raz w miesiącu lub częściej.

56 proc. klientów jest bardziej skłonnych do kupowania produktów danej marki, jeśli posiada ona nowoczesny program lojalnościowy.

Warunkiem dotarcia do „zetek” z programem lojalnościowym jest odpowiednie zrozumienie ich potrzeb oraz dostosowanie akcji promocyjnej do ich wartości i zachowań. W efekcie pojawia się zapotrzebowanie na coraz bardziej uniwersalne i spersonalizowane rozwiązania, a programy lojalnościowe stają się nieodłącznym elementem wszędzie tam, gdzie młodzi konsumenci angażują się w cenione przez siebie marki.

Dla generacji Z interakcja z zaawansowanymi systemami AI jest naturalna i oczekiwana. Programy lojalnościowe muszą więc dostosować się do tych zmian, aby przyciągnąć i utrzymać uwagę młodych, nowoczesnych klientów.

„Zetki” chcą czuć się wyjątkowe i doceniane przez marki, z którymi wchodzą w interakcje. Silniki oparte na AI analizują w czasie rzeczywistym ogromne ilości danych dotyczących klientów, ich zachowań zakupowych, preferencji czy historii interakcji z firmą. Nie jest to możliwe do osiągnięcia na tak dużą skalę nawet dla najbardziej kompetentnego zespołu menedżerów.

Na podstawie tak obszernych i precyzyjnie zebranych danych marki mogą teraz tworzyć spersonalizowane oferty, które są dostosowane do indywidualnych potrzeb i oczekiwań młodych odbiorców. Automatycznie przełoży się to na ich większą lojalność, a także sprawi, że poczują się bardziej związani z twoją firmą.

Dzięki dobrze zaplanowanemu programowi lojalnościowemu Motivation Direct twoja marka może szybciej wyciągać wnioski z prowadzonych akcji informacyjnych i promocyjnych, a także starannie dopasowywać swoją ofertę, akcję promocyjną czy komunikację marketingową. Musisz pamiętać, że to właśnie personalizację młodzi konsumenci nie tylko doceniają, ale wręcz jej od ciebie oczekują.

Pokolenie Z traktuje wygodę, która wiąże się z nowoczesną technologią, jako coś oczywistego. Jeżeli twoja firma chce rządzić w ich cyfrowym świecie, musisz zaoferować „zetkom” łatwość obsługi, interaktywność, grywalność, szybkość i bezproblemowe doświadczenia, najlepiej wszystko dostępne w smartfonie. Programy lojalnościowe będą coraz bardziej popularne, ponieważ młode pokolenie potrzebuje relacji opartych na obustronnym zaangażowaniu.

Najlepsza jest motywacja bezpośrednia

Marka Motivation Direct od lat buduje szeroko pojętą lojalność w biznesie. Jako część Grupy Ideo zajmuje się przygotowywaniem i wdrażaniem skutecznych rozwiązań w zakresie programów lojalnościowych i motywacyjnych. Do grona klientów Motivation Direct należą, m.in.: Blik, Mercedes-Benz, BNP Paribas czy Shell.

Materiał partnera

Materiał partnera

Dlaczego dotarcie do młodych odbiorców z programem lojalnościowym jest tak istotne, szczególnie dzisiaj? Ponieważ to właśnie pokolenie Z kształtuje obecny rynek oraz panujące na nim trendy. I również to samo pokolenie tzw. cyfrowych tubylców określi ramy, w jakich generatywna sztuczna inteligencja naprawdę rozwinie rzeczywistość, w której funkcjonujemy.

Pozostało 90% artykułu
Dodatki
Xtreme Fitness Gyms – dynamiczny rozwój franczyzy w branży fitness
Dodatki
Otwórz własną placówkę partnerską Banku Millennium
Dodatki
Co tydzień nowa placówka – VeloBank zaprasza franczyzobiorców
Dodatki
Franczyza McDonald’s: „Budujemy biznes oparty na partnerskich relacjach”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Dodatki
Magazyn energii i instalacja fotowoltaiczna – klucz do efektywności energetycznej obiektów przemysłowych