Nie będzie windowania cen przed wyprzedażami – zmiany w prawach konsument

MBlack Friday i Cyber Mondey w Polsce wpisały się na dobre w konsumencki kalendarz. W tym roku najwięcej okazji przygotowały sklepy online. Niestety, nie zabrakło nieuczciwych ofert sprzedaży.

Publikacja: 10.12.2021 02:00

Nowe przepisy wkrótce wyeliminują niektóre praktyki sprzedawców.

Prawie 88 proc. sprzedawców online podjęło działania marketingowe w związku z Black Friday, jednak według opinii klientów nie były to super okazje cenowe. Nie ma jeszcze danych za ten rok, ale w 2020 r. obniżki cen wyniosły tylko 3,4 proc. w porównaniu z tygodniem przed Black Friday – mówi Urszula Kłosiewicz-Górecka, zespół Foresightu Gospodarczego w Polskim Instytucie Ekonomicznym. Najbardziej oczekiwanymi przez klientów ofertami są obniżki cen, promocje typu „3 w cenie 2".

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Dodatki
W Nokii słuchamy głosu pracowników i doceniamy ich zaangażowanie
Dodatki
Kupujesz – pomagasz. Akcje charytatywne na Allegro
Dodatki
Żabka – razem możemy więcej
Dodatki
Rejestr Dłużników BIG InfoMonitor skuteczny i prosty sposób na dłużników samorządowych
Dodatki
Xtreme Fitness Gyms – dynamiczny rozwój franczyzy w branży fitness