Szpital żąda przeprosin od internautów. Czy krytyka medyków ma granice?

Nawet jeśli jako pacjenci lub ich bliscy nie mamy dobrego zdania o lekarzach, lepiej powstrzymać się od obraźliwych określeń na temat ich pracy i samej placówki.

Publikacja: 06.02.2024 02:45

Szpital żąda przeprosin od internautów. Czy krytyka medyków ma granice?

Foto: Adobe Stock

Szpital Miejski w Świnoujściu, którego sprawę nagłośnił m.in. program „Uwaga!” TVN, skierował do internautów kilkanaście wezwań do usunięcia z grupy w mediach społecznościowych komentarzy i wpisów rzekomo godzących w jego dobre imię.

Jak precyzuje reprezentujący placówkę adwokat Michał Białkowski, zawierają one „nieprawdziwe lub obraźliwe sfomułowania”; domaga się ona, by podobne treści nie pojawiały się w internecie w przyszłości, a internauci zamieścili w grupie przeprosiny. – Żaden z autorów wpisów nie złożył do szpitala oficjalnej skargi w sprawie swojej lub swoich bliskich; jedno postępowanie – dotyczące członka rodziny jednej z autorek – toczy się przed rzecznikiem praw pacjenta – precyzuje.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Sądy i trybunały
Wyrok SN trzeba pominąć. Rzecznik TSUE: głęboki kryzys polskiego sądownictwa
Zawody prawnicze
Notariusz nie zapłaci 35 tys. zł za czynności w siedzibie dewelopera
Zawody prawnicze
Pełnomocnik z urzędu może skarżyć zbyt niską zapłatę. Ważna uchwała SN
Praca, Emerytury i renty
Kiedy ponownie wzrośnie płaca minimalna? Perspektywy na 2025 i 2026 rok
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Administracja rządowa
Przepadli w konkursie, dostali największą dotację. Wybrała ich ministra kultury