Aktualizacja: 12.05.2025 16:16 Publikacja: 02.05.2022 10:33
Foto: Adobe Stock
Na nastroje Polaków silnie wpływa wojna, ale także sytuacja gospodarcza w kraju, głównie wysoka inflacja. 34 proc. martwi się o rosnące ceny produktów spożywczych, 22 proc. o rosnące koszty mediów - wynika z badania NielsenIQ Shopper Trends 2022. Zdecydowanie wpływa to na zmniejszoną skłonność do wydawania pieniędzy, tylko 26 proc. Polaków deklaruje, że jest to dobry czas na wydawanie pieniędzy.
W efekcie 60 proc. planuje oszczędzać na kategoriach spożywczych, jeszcze więcej, bo ok. 70 proc. na kategoriach kosmetycznych i chemii gospodarczej. - To odsetki najwyższe od lat, znacznie wyższe niż w momencie wybuchu pandemii i w czasie jej trwania. Wyraźnie widać więc, że obecny kryzys silniej niż poprzedni będzie wpływał na decyzje kupujących.
Część analityków spodziewa się, że amerykański bank centralny nie zdecyduje się nawet przed końcem roku na wznow...
– Dostosowanie stóp procentowych nie oznacza początku cyklu obniżek - powiedział prezes NBP Adam Glapiński podcz...
Wszyscy w Stanach Zjednoczonych, konsumenci i przedsiębiorstwa chcieli w marcu zdążyć przed wejściem w życie now...
Popyt wzrósł o 3,6 proc. od lutego, wobec mediany szacunków 1,3 proc. w badaniu Bloomberga. Bez dużych zamówień...
Rada Polityki Pieniężnej obniży 7 maja stopy procentowe o 50 punktów bazowych – niemal jednogłośnie uważa blisko...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas