Wzrost kosztów dusi firmy na budowach dróg

Do końca roku ma być oddanych ok. 137 km nowych dróg ekspresowych i autostrad. To blisko połowa łącznej długości odcinków planowanych do uruchomienia w całym 2023 r.

Aktualizacja: 06.09.2023 06:06 Publikacja: 06.09.2023 03:00

Pogarsza się rentowność dużych firm wykonawczych, które po dobrych wynikach finansowych z lat 2021–2

Pogarsza się rentowność dużych firm wykonawczych, które po dobrych wynikach finansowych z lat 2021–2022 weszły w okres dekoniunktury

Foto: AdobeStock

Cały rok jest pod tym względem mizerny: w ub.r. do ruchu włączono 345 km, natomiast w roku 2021 – 425 km.

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), jeszcze przed zimą kierowcy pojadą nowymi fragmentami autostrady A18 oraz dróg ekspresowych S3, S7, S11, S61, a także obwodnicą Chełmca w ciągu drogi DK28. Będzie więcej nowych przetargów, choć i tak za mało wobec rosnącego popytu na zlecenia ze strony firm budowlanych.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Budownictwo
Firmy z Azji mogą zostać odsunięte od rządowych kontraktów drogowych
Budownictwo
Grupa Erbud zawalczy o odszkodowanie za niemiecki kontrakt
Budownictwo
Unibep odbuduje w tym roku zyski. Ale to nie koniec
Budownictwo
Inwestycje infrastrukturalne zapewnią budownictwu pracę
Budownictwo
Budimex z rekordowym portfelem zamówień budowlanych