Francuzi zaproponowali zwiększenie mocy produkcyjnych małych furgonetek Peugeot Expert, Citroen Jumpy i Toyotę ProAce w ich spółce j. v. z Toyotą w zakładzie w Sevelnord, w północnej Francji. Spółka zaczęła tam produkcję w 2012 r. Druga propozycja dotyczy sprzedawania Toyocie furgonetek z zakładu w Hordian po cenie zbliżonej do kosztów produkcji — podał Reuter za swymi informatorami.
PSA złożyła taką ofertę pionowi konkurencji Komisji Europejskiej w trzy miesiące po podjęciu przez nią pogłębionego postępowania wyjaśniającego skutków fuzji Peugeota z Fiatem Chryslerem. Komisję niepokoi to, że fuzja zakłóci wolną konkurencję w segmencie małych furgonetek w 14 krajach Unii, w tym także w Polsce oraz w W. Brytanii. Ten segment ma strategiczne znaczenie dla producentów, bo zapewnia marże wyższe od marż samochodów osobowych i pozwala wykorzystywać w pełni moce produkcyjne w zakładach.