„Rzeczpospolita" jest patronem medialnym XXI Dorocznej Konferencji Audytingu
Jak pracować, kiedy nie można spotkać się bezpośrednio z klientem? Jak ocenić wpływ pandemii na audytowaną firmę w obliczu tak dużej niepewności? Jaka jest przyszłość branży? To m.in. na te pytania starali się znaleźć odpowiedź eksperci podczas XXI Dorocznej Konferencji Audytingu – najważniejszego wydarzenia w branży, organizowanego przez Polską Izbę Biegłych Rewidentów. W tym roku, po raz pierwszy, konferencja odbyła się w formule online. Patronat medialny nad XXI DKA objęła „Rzeczpospolita".
Eksperci zgodnie stwierdzili, że w dobie pandemii waga dobrego audytu rośnie.
– Im większa niepewność, tym większe zapotrzebowanie na rzetelną i prawdziwą informację – podkreślała prezes Krajowej Rady Biegłych Rewidentów Barbara Misterska-Dragan. Zwracała też uwagę na rosnące znaczenie niezależności audytora. W tym trudnym gospodarczo okresie niektóre firmy mogą ulec pokusie, by przyjąć zbyt optymistyczne założenia podczas oceny kontynuacji działalności w sprawozdaniach finansowych. Zadaniem biegłego rewidenta jest ich weryfikacja.
– Obowiązuje nas zawodowy sceptycyzm. Będziemy nie raz zderzać się z presją i punktem widzenia zarządu. Liczymy na konstruktywne podejście rad nadzorczych i komitetów audytu. Na to, że ich przedstawiciele będą otwarci na nasze argumenty – zaapelowała szefowa KRBR.