- Opracowujemy z zespołem Kamisa plan mocnego rozwoju na polskim rynku – mówi „Rz" Fiona McDonnell, dyrektor generalna McCormick w Polsce. Amerykański koncern kupił polskiego lidera rynku musztard i przypraw we wrześniu tego roku. Zapłacił za niego ok. 830 mln złotych.
McCormick nie zamierza na razie zdradzać szczegółów planu. - Chcemy zachować konkurencyjność – podkreśla Fiona McDonnell. Ujawnia jedynie, że w firma będzie rozwijać ofertę musztard oraz przypraw. Na rynku mają pojawić się nowe produkty. Powstać mają także nowe programy marketingowe.
- Spodziewam się, że dopiero w nowym roku McCormick, po okresie integracji po transakcji, rozpocznie bardziej aktywne ruchy na polskim rynku – uważa Piotr Grauer ekspert firmy doradczej KPMG.
Konkurenci Kamisa zachowują spokój. - Przejęcie firmy Kamis przez McCormick z pewnością odbiło się szerokim echem nie tylko wśród producentów przypraw, jednak nie spodziewamy się bardzo szybkich zmian dotyczących samej marki Kamis – mówi Cezary Tąder, dyrektor generalny Kotányi w Polsce.
Powściągliwość amerykańskiego giganta nie dziwi, ponieważ polski rynek przypraw od lat uważany jest za jeden z bardziej konkurencyjnych w naszej branży spożywczej. Ponadto w ostatnim czasie, sprzedaż przypraw wyhamowała. Z danych firmy badawczej Nielsen od października 2010 roku do września 2011 roku wielkość sprzedaży tzw. monoprzypraw, czyli np. pieprzu czy oregano spadła o prawie 6 proc. Wielkość rynku mieszanek przyprawowych i dodatków do potraw skurczyła się w tym czasie o niecały 1 procent.