Samsung podbił także polskie kuchnie

Po zdominowaniu rynku telewizorów czy telefonów firma bije rekordy ?w sprzedaży AGD. W ujęciu wartościowym zajmuje?już u nas trzecie miejsce.

Publikacja: 16.06.2014 10:58

Samsung podbił także polskie kuchnie

Foto: Bloomberg

Jeszcze kilka lat temu Samsung na polskim rynku AGD w zasadzie się nie liczył. Dzisiaj sprzedaje już więcej sprzętu od takich tuzów jak Indesit czy Whirlpool.

Koreańska firma w I kwartale odpowiadała już za 14 proc. rynku dużego AGD, który rocznie wart jest ponad 4 mld zł. Jeszcze większy skok widać w przypadku lodówek, gdzie Samsung kontroluje już 30 proc. rynku – daje mu to pozycję zdecydowanego lidera.

Konkurencja zwraca uwagę, że wynik został osiągnięty mimo relatywnie wysokich cen sprzętu Samsunga – indeks cenowy w jego przypadku to nawet 160, gdzie 100 to średni poziom dla rynku. Koncern w ujęciu ilościowym odpowiada już tylko za 9 proc. rynku, co daje mu dopiero siódme miejsce.

– Zmiana z tradycyjnych telefonów komórkowych na smartfony bardzo szybko wyedukowała konsumentów w zakresie obsługi oraz zalet tego typu urządzeń. Z tego względu upatrujemy swoją szansę na kolejne zwyżki, proponując coraz bardziej zaawansowane urządzenia AGD, jak pralki z serii Crystal Blue. Choć ilościowo sprzedaż AGD od wielu lat utrzymuje się na podobnym poziomie, to jednak wartość rynku cały czas rośnie – mówi Piotr Stelmachów, szef sprzedaży AGD Samsung Electronics Polska.

– Samsung na polskim rynku AGD obecny jest od kilkunastu lat i warto podkreślić, że skokowy wzrost udziałów rynkowych zanotował po rozpoczęciu produkcji w Polsce. Jak widać, kwestie choćby logistyczne w przypadku tego rynku mają wciąż ogromne znaczenie – mówi Wojciech Konecki, dyrektor generalny CECED Polska, organizacji producentów AGD.

W 2009 r. Samsung podpisał umowę z Amicą Wronki na zakup jej dwóch fabryk, w których powstawały pralki i lodówki. Wartość umowy przekroczyła 200 mln zł. Zakłady kilkakrotnie zwiększyły produkcję, a sprzęt z nich trafia na rynki europejskie.

Wojciech Konecki zwraca uwagę, że osiągnięcia Samsunga w Polsce przy wyższych od średnich cenach to także informacja dla innych firm.

– Jak widać, Polacy są w stanie zapłacić więcej i strategia maksymalnego obniżania cen nie musi być jedynym sposobem na rynkowy sukces – dodaje.

Samsung zapowiada, że najmocniej chce się rozwijać na rynku urządzeń do zabudowy.

– Pierwszym elementem było zdobycie pozycji lidera w kategorii piekarników w kanale studiów kuchennych, co udało nam się jeszcze w 2013 r. Aktualnie mamy już ponad 50 różnych urządzeń i przewiduję, że w 2015 r. podwoimy asortyment, tak aby móc być największym producentem sprzętu do zabudowy – dodaje Piotr Stelmachów.

Jeszcze kilka lat temu Samsung na polskim rynku AGD w zasadzie się nie liczył. Dzisiaj sprzedaje już więcej sprzętu od takich tuzów jak Indesit czy Whirlpool.

Koreańska firma w I kwartale odpowiadała już za 14 proc. rynku dużego AGD, który rocznie wart jest ponad 4 mld zł. Jeszcze większy skok widać w przypadku lodówek, gdzie Samsung kontroluje już 30 proc. rynku – daje mu to pozycję zdecydowanego lidera.

Pozostało 83% artykułu
Biznes
Gigant doradztwa coraz bliżej ugody wartej 600 mln dol. Miał przyczynić się do epidemii opioidów
KONFLIKTY ZBROJNE
Amerykańskie rakiety dalekiego zasięgu nie przyniosą przełomu
Biznes
Foxconn chce inwestować w Polsce. Tajwańska firma szuka okazji
Biznes
Amerykanie reagują na uszkodzenia podmorskich kabli internetowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Polska AI podbiła Dolinę Krzemową