Tygodnie tematyczne w Lidlu

Tygodnie tematyczne są tak dużym sukcesem, że pomysł kopiują inne sieci handlowe.

Publikacja: 04.08.2014 14:21

Szunka Serano dostępna była podczas Tygodnia Hiszpańskiego

Szunka Serano dostępna była podczas Tygodnia Hiszpańskiego

Foto: Materiały Promocyjne

Zakończony właśnie tydzień hiszpańsko-portugalski ponownie przyciągnął do sklepów tłum klientów. Jak podaje specjalnie dla „Rz" firma Lidl podczas tegorocznej edycji Sol&Mar prawie czterokrotnie wzrosła wartość towaru, który trafił do sprzedaży w stosunku to ubiegłorocznej edycji, która miała miejsce w tym samym czasie. Nie uwzględnia to win, które stają się powoli jedną z wizytówek Lidla w Polsce.

Firma podaje, że podczas tegorocznego tygodnia Sol&Mar w ofercie jest aż 31 rodzajów win podczas gdy przed rokiem było tylko trzy. W sumie podczas tej największej akcji tematycznej w ofercie specjalnej pojawiło się aż 120 nowych produktów. Lidl podaje, że zazwyczaj podczas tego typu akcji pojawia się 30-40 nowych produktów, ale tydzień hiszpańsko-portugalski cieszy się wyjątkowo dużym powodzeniem.

W sprzedaży jest choćby siedem rodzajów wędlin, sześć typów czy pięć rodzajów oliwek. Z powodu wysokiego zainteresowania konsumentów firma zaryzykowała też z wprowadzeniem do sprzedaży 6-6,5 kg. szynki dojrzewającej Jamon Serrano – takie produkty zarezerwowane były dotychczas raczej do delikatesów.

Tygodnie tematyczne bardzo spodobały się Polakom, dlatego tym tropem próbują iść także inne sieci także dyskontowe. Jednak z wykonaniem bywa gorzej – Biedronce trudno jest przygotować tak szeroką ofertę specjalną z racji ograniczonej powierzchni sklepów. Dlatego aby zaprezentować akcje tematyczne jako bogatsze umieszcza się w nich towary dostępne w standardowej ofercie.

Analitycy zwracają uwagę, że dzięki poszerzaniu oferty o niestandardowe towary coraz więcej Polaków ma okazję spróbować dotychczas niekupowanych towarów. Działania głównie dyskontów mają duża siłę rażenia ponieważ ceny takich towarów są zazwyczaj dużo tańsze niż w innych skelpach – mowa o winach, ale także owocach morza, wędlinach czy innych jak oliwki po słodycze.

W 2007 r. Lidla przeprowadził sześć tygodni tematycznych z ofertą kuchni świata, zaś do końca 2014 r. firma chce mieć w sumie na koncie 350. W innych krajach jak Wielka Brytania czy Irlandia firma z kolei organizuje tygodnie kuchni polskiej.

Zakończony właśnie tydzień hiszpańsko-portugalski ponownie przyciągnął do sklepów tłum klientów. Jak podaje specjalnie dla „Rz" firma Lidl podczas tegorocznej edycji Sol&Mar prawie czterokrotnie wzrosła wartość towaru, który trafił do sprzedaży w stosunku to ubiegłorocznej edycji, która miała miejsce w tym samym czasie. Nie uwzględnia to win, które stają się powoli jedną z wizytówek Lidla w Polsce.

Firma podaje, że podczas tegorocznego tygodnia Sol&Mar w ofercie jest aż 31 rodzajów win podczas gdy przed rokiem było tylko trzy. W sumie podczas tej największej akcji tematycznej w ofercie specjalnej pojawiło się aż 120 nowych produktów. Lidl podaje, że zazwyczaj podczas tego typu akcji pojawia się 30-40 nowych produktów, ale tydzień hiszpańsko-portugalski cieszy się wyjątkowo dużym powodzeniem.

Biznes
Uczelnie chronią zagranicznych studentów. „Zatrudnijcie adwokata, nie opuszczajcie USA”
Biznes
Chiny zbliżają się do UE. Rekord na GPW. Ukrainie grozi niewypłacalność
Biznes
Unia Europejska nie wycofuje się z ESG
Biznes
Trwa konkurs dziennikarski „Voice Impact Award”
Biznes
Davos w cieniu skandalu. Założyciel forum oskarżany o nadużycia finansowe i etyczne