Zakończony właśnie tydzień hiszpańsko-portugalski ponownie przyciągnął do sklepów tłum klientów. Jak podaje specjalnie dla „Rz" firma Lidl podczas tegorocznej edycji Sol&Mar prawie czterokrotnie wzrosła wartość towaru, który trafił do sprzedaży w stosunku to ubiegłorocznej edycji, która miała miejsce w tym samym czasie. Nie uwzględnia to win, które stają się powoli jedną z wizytówek Lidla w Polsce.
Firma podaje, że podczas tegorocznego tygodnia Sol&Mar w ofercie jest aż 31 rodzajów win podczas gdy przed rokiem było tylko trzy. W sumie podczas tej największej akcji tematycznej w ofercie specjalnej pojawiło się aż 120 nowych produktów. Lidl podaje, że zazwyczaj podczas tego typu akcji pojawia się 30-40 nowych produktów, ale tydzień hiszpańsko-portugalski cieszy się wyjątkowo dużym powodzeniem.
W sprzedaży jest choćby siedem rodzajów wędlin, sześć typów czy pięć rodzajów oliwek. Z powodu wysokiego zainteresowania konsumentów firma zaryzykowała też z wprowadzeniem do sprzedaży 6-6,5 kg. szynki dojrzewającej Jamon Serrano – takie produkty zarezerwowane były dotychczas raczej do delikatesów.
Tygodnie tematyczne bardzo spodobały się Polakom, dlatego tym tropem próbują iść także inne sieci także dyskontowe. Jednak z wykonaniem bywa gorzej – Biedronce trudno jest przygotować tak szeroką ofertę specjalną z racji ograniczonej powierzchni sklepów. Dlatego aby zaprezentować akcje tematyczne jako bogatsze umieszcza się w nich towary dostępne w standardowej ofercie.
Analitycy zwracają uwagę, że dzięki poszerzaniu oferty o niestandardowe towary coraz więcej Polaków ma okazję spróbować dotychczas niekupowanych towarów. Działania głównie dyskontów mają duża siłę rażenia ponieważ ceny takich towarów są zazwyczaj dużo tańsze niż w innych skelpach – mowa o winach, ale także owocach morza, wędlinach czy innych jak oliwki po słodycze.