Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 22.01.2015 13:02 Publikacja: 22.01.2015 03:16
Żubr wyprzedził Tyskie i jest liderem rynku piwa w Polsce w ujęciu wartościowym.
Foto: materiały prasowe
12,9 proc. kwoty, którą Polacy wydali na piwo w ciągu ostatnich 12 miesięcy, przypadło na żubra produkowanego przez Kompanię Piwowarską (KP). Dało to Żubrowi nieznaczną przewagę nad bezkonkurencyjnym przez wiele lat tyskim. Udziały rynkowe tej marki – także należącej do KP – wyniosły 12,5 proc. Jeszcze we wrześniu 2014 r. był remis: na te piwa przypadało po 12,7 proc. rynku.
KP, największy producent piwa w Polsce, ze spokojem podchodzi do zmiany na pozycji lidera. – Żubr nie wyprzedził tyskiego, bo się nie ścigają ze sobą. Startują w innych wyścigach – ocenia Joanna Kwiatkowska, rzecznik KP. Jak dodaje, nieznaczny spadek udziałów tyskiego jest czymś naturalnym w przypadku największych marek. To one są bowiem najczęściej celem ataków konkurencji.
Od ostrzeżeń, by nie opuszczać USA nawet na krótko, po wskazówki dotyczące ukończenia studiów – amerykańskie uni...
Chiny szukają porozumienia z Unią Europejską, sen (a raczej jego brak) kosztuje Polskę 8 mld zł rocznie, a WIG p...
Dla wielu podmiotów, z którymi rozmawiamy, kwestie ESG są ważne dla właściciela, inwestora, pracowników, kontrah...
Trwa konkurs „Voice Impact Award” na najlepszy tekst dziennikarski. Pula nagród to aż 80 tys. zł. Zgłoszenia moż...
Światowe Forum Ekonomiczne w szwajcarskim kurorcie Davos słynęło jako miejsce spotkań najważniejszych polityków,...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas