Aktualizacja: 17.09.2015 14:38 Publikacja: 17.09.2015 14:38
Foto: Bloomberg
W kalendarzowym roku 2015 sprzedaż cydru w Polsce może sięgnąć 17 mln litrów i będzie o niemal 50 proc. wyższa niż przed rokiem – szacuje zarząd Grupy Ambra, właściciel Cydru Lubelskiego, najpopularniejszego cydru w Polsce.
Takiego tempa lekkiemu alkoholowi z jabłek może pozazdrościć większość alkoholi w Polsce. Jednak jest ono wolniejsze niż spodziewała się Ambra.
Prezydent Rosji Władimir Putin polecił swojemu gabinetowi przygotowanie się na powrót zachodnich firm na rosyjski rynek. Jak zaznaczył, krajowi producenci mają posiadać nad nimi „pewne korzyści” w ramach odwetu za sankcje.
W 2024 r. koncern Leonardo podpisał nowe zamówienia na ponad 20 mld euro. To wzrost o prawie 20 proc. w skali roku. Właściciel PZL Świdnik chwali się zyskiem w wysokości ponad 1,5 mld euro.
Negocjacje celne między UE a USA nabierają tempa, polski przemysł AGD traci pozycję lidera na rzecz Chin, a wydatki na obronność w Polsce wzrosną do 5% PKB w 2026 roku. Jakie konsekwencje przyniosą te zmiany dla gospodarki?
UE musi mądrze realizować swoją politykę dekarbonizacyjną. Gra toczy się o konkurencyjność europejskiej gospodarki – mówi Lucyna Stańczak-Wuczyńska, przewodnicząca rady nadzorczej BNP Paribas i szefowa rady Chapter Zero Poland.
Wiele polskich firm mogłoby wziąć udział w odbudowie Ukrainy. Analitycy pytani o beneficjentów końca wojny, wskazują firmy z różnych branż. Jaka może być skala projektów i czy pokój wystarczy, by ruszyły?
Nie ma lepszego momentu na inwestycje niż sytuacje kryzysowe. Warto się nie spóźnić, by nie przegapić tego okresu, gdy dla inwestorów może być tanio – mówi nam Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.
Rośnie oferta lekkich alkoholi z jabłek. Grupa Żywiec wprowadza trzeci wariant smakowy pod marką Strongbow.
Zarząd firmy uważa, że organizacja nie reprezentuje interesu polskiego winiarstwa. Zamiast tego zaangażowała się w obronę najsłabszych jakościowo produktów, czyli napojów fermentowanych.
Już ponad 100 krajowych – producentów może handlować swoimi winami. To najwięcej w historii branży.
Rynek spirytualiów kurczy się coraz bardziej. W 2015 roku popyt wzrośnie jedynie na whisky.
W 2015 roku wydamy na wino prawie 2,2 mld zł. Najwięcej, z tej kwoty trafi do kasy Biedronki i Lidla.
Lekki alkohol z jabłek zdobywa rynek w Polsce. Jego sprzedaż może przyspieszyć dzięki gastronomii.
Eksport naszej żywności rośnie mimo embarga. Duży apetyt na zagraniczne rynki ma Lubelszczyzna.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas